Resvänligaste skotern?

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Ge mig lite tips och motivering varför just den skotern lättar skidorna lättast. (bågen?) Uppskattas även om du själv är ägare av skotern, eller har provkört skotern så du själv har lite kunskap. Varför jag gjorde tråden? Efter jag själv är grymt intresserad.

Vill nu inte se några drömmar komma, "lynx eftersom den är snyggast & bäst"
 

Macke_Et

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Boden Sverige
Min rev 600 -03 med 44as matta reser nå jävulskt lätt i snön. Man kan nästan ligga på halvgas o åka hur långt du vill på rullen..
Annars så är nog Lynx Revo den som reser mest standard..
 

et 340t/r

Välkänd medlem
11 nov 2005
1.746
1
38
31
luleå/Ösd/Storåbränna
Lynx adventure 600 sdi´n våran reser utav bara Helvete :D Riktigt kul och köra..Varför den reser har jag ingen aning om jag hara bara hört nått om omkopplad boggie ? Den reser helt orginal :)
 

rotax 4-life

Välkänd medlem
10 jan 2006
374
0
16
Lynx Rave 800 är ju en riktigt resvänlig skoter. Drar upp på bågen från stillastående utan problem och då har jag ändå orginal mattan.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Min rev 600 -03 med 44as matta reser nå jävulskt lätt i snön. Man kan nästan ligga på halvgas o åka hur långt du vill på rullen..
Annars så är nog Lynx Revo den som reser mest standard..
Det där, det där glädjer mig verkligen.
Kommer att köpa en rev nu (på sommaren tyvärr) 600 -03 skulle jag gissa det blir. Hade hoppats på att den var grymt resvänlig. Hade tidigare tittat på en rave 800 -02. Sedan öppnades mina ögon för reven, som var lite dyrare dock :( Åh, kan knappt vänta -.-

Har även sett zr 900 -04 tror jag det är, reser fruktansvärt lätt original.
 

nexium

Medlem
2 apr 2007
32
0
1
Kiruna
Kan säga att F7 reser väldigt lätt, kan köra ca 70 och ändå få upp den högt och långt. Fast jag har black magic v-kit, D&D y-pipe, M7 drevning, och 43mm matta, men nog skall man få upp den orginal nästan lika lätt så.
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Kan säga att F7 reser väldigt lätt, kan köra ca 70 och ändå få upp den högt och långt. Fast jag har black magic v-kit, D&D y-pipe, M7 drevning, och 43mm matta, men nog skall man få upp den orginal nästan lika lätt så.

Min polares far har en f7, som han brukar använda.
100% original, och går tyvärr inte upp på rullen. dock med minsta lilla gupp, är det inte nått problem.
 

147

Välkänd medlem
3 feb 2006
312
0
16
KLX
Lynx sportskotrar över lag från -01 och framåt reser väldigt lätt. Fast F7orna reser ju bra också.. Alltså, nu pratar vi ju rakest upp och inte bara att skidorna lättar lite.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Resvänlig..

Ja *****r :)

Jag trodde det handlade om skotrar som skulle vara lätta att packa :D
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.254
77
48
Övik
:) nog med f7er.
Ser att du har en, eller har ägt en pro xr 800? ingen rulle där?
En X2 800 har jag, får inte så jättetrevliga res med den om det inte är ett gupp.. Ännu värre var det original med fullkopplad boggie, var näst intill omöjligt att få skotern att resa då. Men efter att ha tagit bort kopplingsklossarna och flyttat om infästningen till bakre svingarmen vart det betydligt bättre, både för lek och led.
 

Bonden

Välkänd medlem
4 okt 2005
105
1
18
Hade en Summit 600 -00 tidigare som gjorde bland det sjukaste resen jag varit med om!!! :D
Körde man uppför tex fick man hålla i minnet att inte skicka fullt, för alltså den reste över i vissa lägen :eek:
Helt klart trevligaste skotern jag haft :)