Reservdelar till Bombardier

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Hur kommer sej att det finns hur mycket reservdelar som hällst till Bombardier, medans det finns bara en bråkdel till de andra märkena???
För om jag inte har helt fel så är det efterfrågan som styr tillgången.
Men när jag läser forumet så är det bara dom andra maskinerna som racklar (Arctic och Polaris), och kom inte dragandes med att det finns mest bombardier för så stor skillnad är det inte.
Som det är på reservdelarna...
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
det är väl kanske därför att (nästan) alla på det här forumet är ungdommar och polaris och ac kanske är mest eftertraktade bland ungdommar. Jag är 16 och har polaris vilket har varit problem fritt hittills. Du ska nog se att det finns en massa missnöjda skidoo ägare också här samt lynx.
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Jag åker arctic själv och 800 mil utan bekymmer, och är nöjd.
Men när någon frågar om a-c, polaris så är det det värsta rackelhögar som finns.
Är dom avundsjuka eller???
 

RacerX

Aktiv medlem
1 jan 2000
76
0
6
Svara då på detta. Hur kan det komma sig att en -99 440 Snopro cylinder går ca 8500:- (utan avgasklockorna) när en Skidoo 440x cylinder går på ca 5000:-. Är det så mkt högre tillverknigs kostnad på ac???? Varför ser man så mkt annonser på jusst motordelar till ac. Kan det vara så att gemene man inte har råd att renovera sin motor utan i stället säljer delarna och sedan köper en begagnad motor på skroten. Fattar inte varför jusst ac ligger så grymt högt i pris på jusst reservdelar i förhållande till andra märken.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Mitt intryck är att ACmotorer från början av nittitalet är väldigt rasbenägna.
Man hör om en skjuten Rotax på tre Suzuki.
Därför blir det nog mycket delar över.
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Då borde det finnas ett mycket högre utbud på a-c delar tycker jag. Om det rasar tre a-c på en rotax. Det höga reservdelspriset på a-c måste bero på att det bara tillverkas i små serier och dollarn...
 

Juhan

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
Luleå Sverige
ingen aning varför arctic reserv delar är dyra om de nu är det. tänk så här att i bilbranschen är tex reservdelar till bmw också mkt dyrare än till många andra bil märken och till vespor så har gilera och piaggio dyraste reserdelarna. varför vet jag ej. kör själv polaris edge.
 

flower

Välkänd medlem
1 jan 2000
340
0
16
Ja, OK. Tänkte fel där, då borde delarna vara gratis.
Nej, sanningen är nog att Bombardier är stora. Lyfter jag på huven på en Ski-Doo hittar jag en Rotax, en gammal Aktiv: Rotax Lynx: Rotax osv.
Motorerna används ju också i ultralätta flygplan.
503 med dubbeltändning är något av en Volvkombi i de sammanhangen.