Resa till Åkersjön...nu till helgen..

Racegubbe

Välkänd medlem
28 okt 2006
114
0
6
Ångermanland
Ska upp till åkersjön nu på fredag,har ringt o kollat och det har snöat lite i två dar nu. Ligger si sådär ca 50 cm inne i byn och mer mot fjällsidan.. Sjön har lagt sig nu också....Får väl höra av mig om det var värt resan he he .......:D
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ska upp till åkersjön nu på fredag,har ringt o kollat och det har snöat lite i två dar nu. Ligger si sådär ca 50 cm inne i byn och mer mot fjällsidan.. Sjön har lagt sig nu också....Får väl höra av mig om det var värt resan he he .......:D
Ja gör det, vore perfekt. Funderar själv på att åka dit nästa helg men det vore kalas att höra från någon som redan varit där hur föret är.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Var i bakvattnet i helgen som var, där var det bara blankis på sjön men lederna var helt åkbara. Dom var guppig och bäckarna var öppna men vad gör det när man får köra skoter? ;) Uppe på fjället var det ca 80cm med snö :D
 

davidgoden

Välkänd medlem
1 nov 2006
160
0
6
Östersund
Vi åker upp imorgon förmiddag och åker en tur.
Det blir väl några mil iaf, hojta till om du ser en Förlängd svart XTC och en gul Summit 02 på fjället någonstans! :)
 

BjörkluNd

Aktiv medlem
25 nov 2007
52
0
1
Östersund
Har stuga där, ska dit en sväng på söndag.. Förra helgen var det SJUKT mycket snö, hoppas det e d nu i helgen också:D
 
W

w3stman

Ge er inte ut på isarna i Äkersjön!!!! Dom är inte tillräckligt tjocka än och det är väldigt varierande tjocklek!!!!
Så dramatisk ska vi inte vara. Körde över Åkersjön idag, inget som helst problem. Spåren bakom oss blev inte ens blöta och vi såg inte en enda vak på hela sjön så det borde vara hyfsat lungt tycker jag.:rolleyes:
 

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Åkersjön har väldigt lömsk is!! Har haft stuga där sen jag föddes och min pappa är uppväxt där!!!! Jag skulle aldrig köra över hela sjön ända till dal (vallrun) den här tiden på året!!
 

Ylex

Välkänd medlem
7 jan 2006
106
0
6
Pajala
Stämmer bra som MACH Z säger.
Det är för tidigt för att ge sig ut på isarna alls.:)
 
W

w3stman

Kan nog stämma. Men den höll för att köra på, helt klart. Bara man håller fart å tyngdpunkten ganska långt bak på skotern ska det absolut vara lungt, men som sagt, vill man vara absolut säker så ska man nog skippa det. :rolleyes:
 

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Jag säger bara vad jag vet om Åkersjön!! Har nämligen själv varit med om att isen kan vara dålig även i slutet av februari med vakar mm så därför litar jag inte på isen på Åkersjön till 100%