renovering av lynx 550 (F) -05

Anton cimex

Medlem
28 jun 2009
10
0
1
31
Bollnäs
Tjaaa, jag har en lynx som jag vill fixa upp tills nästa säsong.

Försnack
Jag är inte något vidare bra på att meka med skotrar, dock kan ju jag det allmäna men inget om denna skoter modell knappt. Var inte rädd för att säga någon fakta eller självklart. Eftersom jag cyklar dirt och annat skoj så leker jag självklart mycket med min skoter, gärna i puder eller i luften, skoterleden så som bana och öppna fält :D Efter att ha åkt en säsong så tycker jag att den känns slut och måste fixas till och därfor behöver jag en del tips och tricks. Men jag vill inte lägga ut för mycket pengar då jag studerar fortfarande. Den har blivit voltad av bror på sjön och lider lite smått av det.

Jag vill att ni tipsar om vad ska jag ska fokusera på att återställa, märke och idéer.

Tyvär har jag inga bilder på den som visar exakt utan jag lägger upp en suddig bilder tills jag kommer hem till skotern eller om det finns intresse.

( http://www.ladda-upp.com/bilder/21408/lynx )
man ser inte mycket men får en liten inblick, nästan allt orginal :bootyshake:

Hur skotern är nu
Inget på skoter är helt slut men vissa delar nära inpå, ganska ok skick när jag fick den.
Motorn går prima, går igång på första eller andra draget, surrar så att det tjular i öronen efter åkturen :rock:

Dock är det lite problem med främme variatorn som har låst ihop sig 3 gånger förra vinter pga inget mattmotstånd och fullgas i tex luften. Jag har inte lyckats fixat det och det händer inte när man toppar skotern på sjö.

På mattan sticker trådan ut och är lika skrumpen som mormors bröst, troligvis orginal :eek: Mattan är det jag vill lägga ut pengarna på och har funderat på ripsaw runt 38mm, dock vet jag inte vad som passar och om man ska slå till på högsta kamm?