Renovera Primärvariatorn?

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
Fick lös primärvariatorn igår för att kolla över den lite.

Såg då att 2 av vikterna nötts och blivit en liten grop i varje, och rull bussingen i korset var ju dåliga.

Min fråga är ju om det går att renovera Korset? eller är det lika bra att köpa ett nytt från bengans? nya vikter ska inhandlas också förstås :)

skotern är ju min F7 2005a :)

Tacksam för svar.
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
är bra att se över variatorn med jämna mellanrum , är den helt slut då man tittar efter har man gjort det för sällan ...
det går att renovera , men bär sig inte enligt mig , när jag köpte min 05 var det samma sak på den , jag köpte en ny från bengan , var ingen ide att lägga ut pengar på den den då även skivorna var risiga med små sprickor längst in , mitt tips är att köpe en ny , eller en fräsh begad
 

risen

Välkänd medlem
11 jan 2009
190
0
6
Bodbyn
är bra att se över variatorn med jämna mellanrum , är den helt slut då man tittar efter har man gjort det för sällan ...
det går att renovera , men bär sig inte enligt mig , när jag köpte min 05 var det samma sak på den , jag köpte en ny från bengan , var ingen ide att lägga ut pengar på den den då även skivorna var risiga med små sprickor längst in , mitt tips är att köpe en ny , eller en fräsh begad
ja just de, jo tyvärr har jag inte kollat över primär tidigare tyvärr, vilket var lite dumt :(
men resten av variatorn ser såpass fräch ut utan bara korset som är risigt så tror jag bara köper en ny sådan.
då kan jag även passa på att montera ställbara vikter :)