Renegade XP skillnad mellan X och utan X

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
tittar på lite renegades från 08 o uppåt och undrar hur mkt som skiljer x modellen och den utan x.et, torde väl vara lite fjädringskomponenter m.m men är det nån som vet om chassiet är extra förstärkt på x modellen.
 

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
värre dämpare vet ja iallafall,sen vet ja inte om de skiljer så mkt på dom,såldes iallafall inga utan X i sverige utan dom som finns här det är importerade skotrar
stämmer det verkligen, jag har för mig att de som såldes med dubbeldyna inte är x-modellen men har förstärkta fjädrar i boggien
 

FreddeL

Välkänd medlem
1 jan 2000
386
0
16
värre dämpare vet ja iallafall,sen vet ja inte om de skiljer så mkt på dom,såldes iallafall inga utan X i sverige utan dom som finns här det är importerade skotrar
Det såldes många renegade 600sdi ,det var nog volymmodellen den hade inte x-paket och var betydligt billigare än modellen med x-paket.
 

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
hur är en sdi utan x paket är den svampig eller är det bättre fjädring än min gamla 05 x, boggien måste väl vara bättre iallafall
 

richard78

Medlem
23 jan 2011
18
0
1
värre dämpare på x,clicker, men helt ok dämpare på den utan x.hpg
utan x ha inga styrkrokar orginal o inga gula hantagsskydd.
den utan x brukar ha ett förvaringsfack bak på dynan.
 

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
värre dämpare på x,clicker, men helt ok dämpare på den utan x.hpg
utan x ha inga styrkrokar orginal o inga gula hantagsskydd.
den utan x brukar ha ett förvaringsfack bak på dynan.
är det bara den som har ett förvaringsfack som man kan montera clickdyna på, likt som på gamla reven
 
R

RevMan

nix klickdynan går att montera på båda.
860200279 adrenaline modellen
860200278 x-modellen.
finns en billigare modell också som man bara byter ut mot orginaldyna, inge ryggstöd och inga handtag, bara en rem att hålla sig i men jag kommer inten ihåg artnr på den.

Det är ingen skillnad på chassiet. ruta, bromsslang, styre(vissa årsmodeller), dämpare, dyna, mätarcluster är skillnaderna. Med det större mätarclustret så får man också fler steg på handtagsvärmarna, och knapparna till clustret (M och S) på styret.
 

killerkid

Välkänd medlem
13 okt 2004
190
1
6
norrland
nix klickdynan går att montera på båda.
860200279 adrenaline modellen
860200278 x-modellen.
finns en billigare modell också som man bara byter ut mot orginaldyna, inge ryggstöd och inga handtag, bara en rem att hålla sig i men jag kommer inten ihåg artnr på den.

Det är ingen skillnad på chassiet. ruta, bromsslang, styre(vissa årsmodeller), dämpare, dyna, mätarcluster är skillnaderna. Med det större mätarclustret så får man också fler steg på handtagsvärmarna, och knapparna till clustret (M och S) på styret.
tackar för det svaret