renegade 800 - 05

aboo

Medlem
8 apr 2009
28
0
1
har problem med min renegade som tuggar rem och tjuter på tomgång och slirar på remmen.

vad kan felet vara?
vars får man tag i en sån bussning så man kan göra sekundären flytande?
och vad för v-kitt ska man ha?

tog mit knappt 12 mil på förra remmen och då var 5 mil lungn körning.
 

markkus

Välkänd medlem
5 feb 2005
184
0
6
Har du justerat remanliggningen på sekundären rätt, ska just så pass sakta dra iväg mattan vid upphissad skoter och tomgång. Kolla även så att inte veven har slagit sig, kan ge jobbiga rem-problem.
Man ska ta sig över 100 mil på samma rem på dessa om allt stämmer.

Mvh
 

aboo

Medlem
8 apr 2009
28
0
1
Har nu kört ca 20 mil på en brp rem.
Är det någon som kan tipsa om hemsida som säljer drev och kedja?
Och vilken drevning ska man ha? Variatorkit ska oxå beställas. Borde göra susen :)
 

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
gör som markkus säger först det låter som om din rem ligger helt fel på sekundären, den ska ligga så att mattan precis snurrar på tomgång, annars är ju risken att du beställer ett vkitt och skotern fortsätter äta rem
 

aboo

Medlem
8 apr 2009
28
0
1
gör som markkus säger först det låter som om din rem ligger helt fel på sekundären, den ska ligga så att mattan precis snurrar på tomgång, annars är ju risken att du beställer ett vkitt och skotern fortsätter äta rem
Har ställt in remmen perfekt nu, hade inte riktigt kommit på de där tidigare, därför den tjöt och ville tugga framåt tror jag, så nu ska ja se hur långt denna rem håller!
Dock blir mina variatorer kokhet när jag kör i lössnö.
Och att de börjar vara dags att renovera variatorerna, därför tänkte jag då sätta in ett vkitt och dreva om den.
Så är de nån som kan tipsa om drevning och ev ny kedja?