Renegade 600

Belowzero

Aktiv medlem
26 okt 2006
84
0
6
Stockholm / Ljungdalen
Hej. Åkte upp i helgen för att prova nya skotern Renegade 600 -07 (och köra in den ) kan bara säga vilken maskin det är trodde att den skulle va lite svår på tex leder med 345 matta men nej det går att åka riktigt fort med den (Kan bara säga bästa leksak jag köpt) En annan sak jag va nere på ok och tänkte köpa extra stift (kan tyvär inte hela namnet på dom) men det ska vara 8 i den men dom hade bara 9 kan man ha dom eller ska man leta efter 8
 
E

ejwbegysv

HAr precis varut ute och provkört samma skotermodell... svärmors nya som har gått 4 mil...

Mycket nice när man smiskar på ordentligt efter leden men vi har problem med at den känns för hård vid lugn körning... = så som svärmor kör...

Ang BR8 stiften så är det samma på denna...

Om det är panik så kör på 9, är ju endast värmetalet så det bör inte bli problem...
 

Belowzero

Aktiv medlem
26 okt 2006
84
0
6
Stockholm / Ljungdalen
He He Vilken glad svärmor du måste ha =) Själv så tycker jag att den släpper lätt bak om man piskar den ang stiften så köpte jag br9 ville inte upp på fjället utan extra stift. Men tack för svaret
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Stiften som du ska köra på heter BR8ECS med ett gnistgap på 0,8 mm
Väldigt viktigt på just 600 SDI och 1000 SDI annars kan man får kolvhaverier om man har fel temp på stiften.
Rotax 800 SDI däremot ska köras på BR9ECS med 0,8mm gnistgap.:eek:
 
E

ejwbegysv

Stiften som du ska köra på heter BR8ECS med ett gnistgap på 0,8 mm
Väldigt viktigt på just 600 SDI och 1000 SDI annars kan man får kolvhaverier om man har fel temp på stiften.
Rotax 800 SDI däremot ska köras på BR9ECS med 0,8mm gnistgap.:eek:
Måste ju vara ok med BR8ES då??