Renegade 600 (x) XP vs Yamaha NYTRO!

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
Ja, vad säger ni om dessa maskiner? vilken skulle ni helst se på eran gård, och varför?

Någon som har testkört båda och har några bra tips/jämförelser att ge?

De är ju två helt olika maskiner, en tung 4takt jämfört med en extremt lätt 2takt! (nästan 40 kilo skiljer det om jag inte har helt fel)

Vilken ska man satsa på?
 

TräsketPatte

Välkänd medlem
1 jan 2000
658
0
16
48
Luleå
Jämförelsen är ju inte helt relevant då renegaden är en utpräglad hybridmaskin. Av denna anledning skulle jag utan att tveka välja den.

Men... en Nytro förlängd till 345 alt 365 med en 44:as matta... skulle jag välja den!
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
joo, det håller jag med om, men det är dessa maskiner det stål emellan så ;P

Nytro finns ju även som mountainmaskin och har då 365 och 51 mm;s matta (tror jag det var)... men det tror jag är för mkt för umeås snömängd. Dock inte i år :D
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
joo, det håller jag med om, men det är dessa maskiner det stål emellan så ;P

Nytro finns ju även som mountainmaskin och har då 365 och 51 mm;s matta (tror jag det var)... men det tror jag är för mkt för umeås snömängd. Dock inte i år :D
390 matta,annars var det rätt.
345 kommer förmodligen till nästa säsong,på fredag får vi reda på det.
 

storthus

Välkänd medlem
8 aug 2006
272
0
16
Funäsdalen
Helt klart ski doo, har testat både mountain versionen och den vanliga, yamaha har mkt kvar att jobba med.

Edit- Håller med träsketpatte, den bästa yamahan hittils. men en bra bit kvar..
 

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
Ja, vad säger ni om dessa maskiner? vilken skulle ni helst se på eran gård, och varför?

Någon som har testkört båda och har några bra tips/jämförelser att ge?

De är ju två helt olika maskiner, en tung 4takt jämfört med en extremt lätt 2takt! (nästan 40 kilo skiljer det om jag inte har helt fel)

Vilken ska man satsa på?
räcker det inte med en tråd? eller tror du folk fattar bättre om du startar flera?:hmmmm:
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
haha, jag är ledsen men ville ha en från skidoo's sida och en från yammas...

många svarar nämligen bara pga, att det är deras favoritmärken... vilket ger inte så mkt :(

okej, men vad säger ni om "barnsjukdomarna" på nya xp;n? tex dessa filmer på youtube då dom blir stående bara för dom gör gasres i en backe? Då man har så få riktiga vinterdagar som man har i umeå vill man inte ha problem med sånt då man har köpt en skoter för 120*000! - även fast åf tar på sig det!
 

_beast

Aktiv medlem
30 nov 2007
72
0
6
men klart skotern går sönder, den där ungen på youtube såg ju ut att väga 150pannor. Det är ju söndags ex av alla skotrar som säljs. Har själv en mxz 600x xp, men man kanske hade tagit nytron istället om man kunde välja :)
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Konstapel;
Har för mig att där killen kör är de inte allt för mycket snö och att han smäller in i en stubbe? Då är de ju inte konstigt att de flyger. Men kanske har fel =)
 

lam-kaka

Välkänd medlem
10 feb 2008
280
2
16
Jämtland
Nu har jag inte renegade varianten utan en Xp TNT. Hämtade den föra söndagen och bad dem att sätta i ett extra vändhjul + att de hade fixat handtagsvärmarna.

Har kört hela denna helg(20mil i fjäll) och är hur nöjd som helst roligare skoter för de pengarna är svår att hitta, inget har än så länge kråglat åt mig fast jag har kört ganska hårt med skotern de sista 10 milen, körde på en stube så jag trode boggin skulle knäckas eller dylikt men den värkar hålla bra som tur är, hoppat lite små hårt på led i hög fart också utan problem.

Ganska kul när man själv tar sig upp på ställen där andra betar med väre maskiner, ibland är det bra att ha en smidig maskin :), i helgens före så gick det bra med orginal mattan men det finns risk att det blir en 44mm matta istället + variatorkit + lite ner drevning...den går ju lätt 160km/h + nu och så fort behöver det inte gå.

Visst NYTRO är säkert bra men jag valde den skotern som va lätt o smidig och bilig istället....mer kul för pengarna!
 

Konstapel

Välkänd medlem
5 nov 2006
376
0
16
Umeå
tack för alla svar :) ska bara meddela att det blev en fx nytro! Hämtar den imorn ! grymt spännande! hoppas jag inte blir besvkien nurå !