renegade 1000 vs mach z 1000

Alos

Välkänd medlem
4 jan 2009
124
2
6
Gideå
Tjena är sugen på en renegade 1000 har en rx1 mm nu ser på blocket att det finns en machz 1000 som är förlängd med 2up dyna mm . vad är det för skillnad på machz gentemot renegade förutom längden . vore tacksam för svar samt om detta är en skoter som ni kan rekomendera . kör kanske 50/50 lek och led samt att man måste få plats med tanten . berätta lite om era erfarenheter och nakdelar .

Mvh Alex
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Har inte så mycket att säga egentligen men mach z har ju alltid varit mer av en lakeracer och renegaden mer led och lek, dessutom har den ju renegade blivit åretsskoter minst två gånger.
 

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Bättre fjädring på en Renegade! Sen är mattan både bredare och längre! 345x40,6x44!
Jag har haft en Mach Z men nu åker jag Renegade eftersom den går bättre på sidan om leden!
 

Alos

Välkänd medlem
4 jan 2009
124
2
6
Gideå
är det en skoter som ni kan rekomendera eller är den mycket tyngre än tex 600-800cc
finns det några kända problem med chassie eller drivlinan på 1000 saker som man bör ändra på etc
 

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Jag personligen tycker inte den är speciellt tyngre än en 800a men då väger jag 100kg+!
Har hört att det har skurit några i vinter bla min men det verkar vara ov olika anledningar på dom flesta! min skar pga att den drog tjuvluft mellan reedsen å cylindern! Jag trivs välldigt bra med min Renegade iallafall måste jag säga! Soppa förbrukninen ligger runt 2liter
 
4

426H

min skar pga att den drog tjuvluft mellan reedsen å cylindern!
Eller kanske pga slutburken? Slutburk på SDI=big no no. MachZ och Renegade är två väldigt olika skotrar. MachZ är byggd enbart för toppfart. Sänkt, kort och låga kammar. Renegaden är en bra allroundskoter som varken gör bort sig på eller utanför leden. Fast jag hade nog satsat på en 800:a. Smidigare och obetydlig prestandaskillnad.
 

Alos

Välkänd medlem
4 jan 2009
124
2
6
Gideå
men jag har ju inte hör så gott om 800 heller med vevlager som far till höger och vänster . anledningen till att jag har den skoter som jag har idag är ju den att jag har haft allt för många skotrar som jag har fått skruva en dag oh köra en timme med. så därför så var ju 4t en välsingnelse men tycker att den är för tung. så nog måste väl rengade 1000 vra lättare. hur är renegade annars att skjutsa på funkar dämparna till att göra några små skutt me . osv ös på med kretik.
 

Patrik E

Välkänd medlem
12 feb 2008
380
1
16
Mach ZX har samma dämpare som renegadeX, bara dom utan X-paketet som har kort fjädring.