Renault Trafic H1L2 2010 vs. skoter

backmouse

Välkänd medlem
24 feb 2011
192
40
28
V-ås
Sedan tidigare gick inte skotern in i bussen med skidor monterade. På bredden tog skidor i hjulhusen, samt att den var för lång. Det löstes med demonterade skidor och hjul monterades på insidan av framvagnen. Bara att kör in/ut.

Sedan skulle det bytas matta...då åkte en liten förlängning på. Vips så gick inte bakdörrarna att stänga :mad2:
Efter att ha kört med öppen dörr eller med släp föra året. Så födes iden till en dörr kondom!

Sagt å gjort...köpte en beg. höger bak dörr (2000kr). Satte kapen i den...


Sedan köpte jag Biltema presenning av tjockare typ. Och sydde en "damask" som ca 800x800 och 700mm djup.


Dax att lacka dörren i samma färg som bilen:


Montage av kondomen. Använde hållband/patentband med självgängande skruv för att fästa mot dörren.


Skruvat inifrån..så på sista två sidorna fick jag ta pannlampa och krypa in i hållet med "kondomen över sig...


Nya dörren monterad. Dragit ihop "kondomen" med ett spännband på insidan.


Första test resan. Klarade 60mil upp till Hoting. Samt lika mycket till runt till olika vattenkraft verk i krokarna. Ingen snö har yrt in. På denna bild står skotern i skåpet.


Själva objektet lastat..ja det är inte mycket utstick. Man måste spänna ner boggin annars tar den i dörren.


Måste kapas ur lite mera på höjden. Samt att man kan inte ha mer än 500-600mm utstick för att kunna svänga dörren runt tunneln.
Lösning på det kommer den dagen jag har pengar att köpa en längre maskin...nu köper jag ju bara massa dörrar för pengarna.

Over and out!
 

backmouse

Välkänd medlem
24 feb 2011
192
40
28
V-ås
Så...blev det en ny (beg.) skoter. Inga problem att få in en -12 M800 SP


Och bakifrån med en 153" i kondomen...


Kan sammanfattas med..Fredags mys!