Remproblem

poolle

Aktiv medlem
2 mar 2016
97
1
6
Haha, ja märkligt. Alla diskussionstrådar om remproblem hör ju till Ski-doo, det vet väl alla.
Nja nu har ju Sidewindern också haft problem med variator remmarna men men.
Fast egentligen är det inte så många som har haft problem efter sea level bestyckningarna kom.
Av nästan 1000st Summit 850 sålda så är 800-850st nöjda, vet inte hur man saka tolka det?
Tur man kör Lynx 850 :p :D

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Om yamaha hade 50% av marknaden så skulle det snackas mycket skit om dom... tror att om man jämför 850 och sidewinderns remproblem proportionerligt så är nog ski-doons problem rätt blygsamma...

Men hjulboggie håll no int me...

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Sidewinder är tyvärr made in USA = skräp...

Men 20 % missnöjda kunder är katastrof i vilken bransch som helst, då må man vara märkesfanatiker eller ej...

3=6

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.163
114
63
Hur ska man komma vidare med problemet? Försökte själv förra vintern ta kontakt både via telefon och mail med BRP. Men man kommer ingenvart. Vänd dig till din ÅF är vad man får till svar. ÅF vet att det är problem. Men BRP säger bara att det kommer en lösning.

En del åtgärder har gjorts, maskiner som varvar 400-500varv för mycket ur kartong är dom tvungen ta på sig, men har remproblemet lösts? NEJ, det har det inte!

Även om det säljs mycket här tror jag marknaden är för liten jämfört med ”over there” så dom skiter fullständigt i om vi har problem.

Lynx 850 är precis lika dålig

andylee

Välkänd medlem
22 dec 2012
604
10
18
Skellefteå
Sidewinder är tyvärr made in USA = skräp...

Men 20 % missnöjda kunder är katastrof i vilken bransch som helst, då må man vara märkesfanatiker eller ej...

3=6
Trots remproblem så är nog sidewinder det BÄSTA yamaha har gjort... körde btx se en dag förra vintern och tror aldrig jag flinat så mkt som den dan...

Men skulle aldrig köpa nåt som inte är made in canada = bäst :)

Monumento

Välkänd medlem
21 jul 2008
1.233
4
38
Norra Sverige
Hur ska man komma vidare med problemet? Försökte själv förra vintern ta kontakt både via telefon och mail med BRP. Men man kommer ingenvart. Vänd dig till din ÅF är vad man får till svar. ÅF vet att det är problem. Men BRP säger bara att det kommer en lösning.

En del åtgärder har gjorts, maskiner som varvar 400-500varv för mycket ur kartong är dom tvungen ta på sig, men har remproblemet lösts? NEJ, det har det inte!

Även om det säljs mycket här tror jag marknaden är för liten jämfört med ”over there” så dom skiter fullständigt i om vi har problem.

Lynx 850 är precis lika dålig
Okej så Lynxen är lika illa? Hade ju tänkt mig en sådan själv. Tråkigt höra om problem, om det inte går vägen hoppas jag din ÅF är lika bra som den jag köpte av när jag ägde BRP. Dem köpte nämligen igen maskin av mig, stark gjort tycker jag iaf.

1 nov 2016
9
0
1
Idre
Jaa vad ska man säga om alla remproblem? Dom skulle ganska säkert försvinna om kunderna till dom maskinerna lärde sig konsumentköplagen och hänvisade till denna vid fel på skotern. Om remmen går av på skotern räknas det som ett fel. Och kunden är berättigad skadestånd vid avhjälpande av felet, kan både utgå i reseersättning och förlorad arbetsinkomst. Sitter och hamrar på mobilen nu så det blir ett kort inlägg.. Lär er och använd er av konsumentköplagen som gäller när ni köper ex en skoter ifrån en svensk firma eller av en privatperson om köpet förmedlas genom en svensk firma.