remproblem

Kaxeman

Medlem
25 feb 2011
13
0
1
Norsjö
Bild nr 1 är en 377 rem innan jag shimsa sekundäraxeln. Körde en hel vinter på den jäveln trots att den nöttes mer på en sida.
Jag visade upp remmen för en handlare och han föreslog då ett 3 mm shims på sekundäraxeln.

Bild nr 2 är på en 391 rem och ca 35 mil gammal.
Nu är jag väldigt okunnig inom det här men tycker ju att det ser ut som det bara blev värre.

Nån som vet varför den snenöter på insidan? Om man monterat remmen så är det på vänstra sidan. På bild 1 så håller jag den fel väg, så att säga.
Det är en rave 800 -09 med 44as matta och nerdrevad, med lite hårdare fjäder i primären.
 

Attachments

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
Vissa brukar sätta en bricka under främre motorfästet då motorn står snett original. Min polare gjorde så och den tar inte rem och snenöter inte.
 

indy400

Välkänd medlem
1 jan 2000
534
0
16
36
Östersund/Vigge
Jag vet exakt vad felet är, och det är ROTAX! men nu är ju inte det en lösning. men sliter den på utsidan så står din motor snett bakåt! linjera variatorerna är ett tips.
 

niilsson

Välkänd medlem
9 aug 2011
498
0
16
uppe i norr
Testa sätta en bricka under motorfästet. Polaren har en exakt likadan skoter som du! Det fugerade för honom.. Ta bara reda på åt vilket håll motorn står snett åt så du inte shimsar den mer fel. :)