rem

fräser.

Välkänd medlem
19 sept 2007
124
0
6
Lse
Okej, någon som vet varför originalremmar är så mkt dyrare. Dom är så mkt dyrare, men är dom så mkt bättre?
 
D

Deleted member 9532

Okej, någon som vet varför originalremmar är så mkt dyrare. Dom är så mkt dyrare, men är dom så mkt bättre?
Enligt min erfarenhet så fungerar original bättre än pirat. Det finns väl bättre sortens piratremmar också, men, men.

Original är alltid dyrare, mycket är märket.
 

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
Enligt min erfarenhet så fungerar original bättre än pirat. Det finns väl bättre sortens piratremmar också, men, men.

Original är alltid dyrare, mycket är märket.
Här måste jag få hålla med. Jag har provat ett par sorters piratremmar men dom fungerar inte till 100%. Jag tappade liksom "drivet" i maskinen med piratrem och variatorerna blev ordentligt varma. Vid ett test/tillfälle hade jag tillgång till 4st olika Polarisremmar varav 2st inte ens var rätt längd till min maskin men dom fungerade mycket mycket bättre än piratremmarna ändå, drivet kom direkt tillbaka, och skivorna blev inte alls varma. Jag har kollat det här med tre olika Polarisförsäljare och dom säger också att Polarisen bör/ska köras med orginalrem för att fungera till 100%