Rem?

Blaeckvard

Välkänd medlem
1 dec 2008
598
0
16
Viksjöfors
Vilken är den starkaste remmen?, en kompis som har en fusion 900 som äter remmar. Dom nöts inte av utan går rakt av. Är det racing remmar för flera tusen som gäller då?

Grovsnus

Välkänd medlem
9 dec 2007
778
0
16
luleå
det är ju den där 2200 kronors remmen som gäller för den där motorn

sen kan man ju titta om serviceåtgärderna är gjorda...
dvs
*andra motorkuddar
*ventilation genom variatorkåpan

och slutligen så kan man ju undra om allting är så rakt som det borde.

om allt ovan är i ordning så borde en rem räcka ganska länge.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.582
447
83
Malå/Adak
Knalla in till närmaste Polarismånglare och köp rememn han rekommenderar, tror det är 115-remmen till den, dyr men bra. Kör sen in remmen efter rekommendation, det är livsviktigt för dom remmarna, (lugn körning i 7 mil tror jag rekommendationen är)

Men det är inte någon dålig idé att vekligen kolla upp så allting är OK vad gäller motorkuddar, variatorlinjering osv innan han mixtrar dit en rem för 2200 spänn. 900an har dessutom jävligt märkliga motorfästen, kan vara en idë att också köpa SLPs motorstöd eller liknande så motorn börjar stå still.

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
istället för att köpa fusionremmen för 2200kr så kan ni köpa den i usa för 1240kr
be firman märka innehållet med gåva "gift" och ett lågt värde på paketet ifall tullarna kollar.
lite risk att behöva tulla och då sparar ni ca 700kr med frakt och allt
(och ändå är inte kronan värt ett skit just nu)

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Annars är Ultimax 3 remmarna jävligt bra. Kompisen kör på den i sin dragon 800 och han tyckte den gick bättre och mjukare vid låga farter och han har kört längre på den än 115 remmen. Jag skulle rekomendera en sån, dom är ju framför allt mkt billigare också. XS är ju ännu bättre men den kostar väl lika mkt som 115.

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
xs remmen är billigare än org, tror att xs kostade runt 1300 och org över 2000.
Jag satte xs rem på min och jäkla vad variatorerna började skrika på höga varv, efter ca 15-20 mil med remmen, satte dit en org rem och den går tystare.