Rem XLT

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Var in och inhandlade en ny rem till min XLT. Har nyss köpt skotern och jag tyckte att remmen som satt där var på tok för slak. Var då in på polaris och köpte en ny rem. "En 1105" som det stog i deras bok. For glad hem och skulel sätta dit den nya. Såg på den gamla at tdet står ju för fasen också 1105. Testade och satt dit den nya o visst fan är den lika lång å slapp som den andra, om inte värre. Så vad kör ni med för rem?
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Såg vad det var för fel. Sekundären kärvade lite så remmen låg för långt ner. Men efter man hade kört ett tag så ordnade det till sig :) tack för hjälpen
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Jag vet faktiskt inte. Har köpte ingen orginal utan en carisle eller vad dom nu heter. Och deras 1105 var samma som polaris orginal remmen.
 

Sweeie

Välkänd medlem
29 dec 2006
178
1
18
Jag köpte en originalrem hos min polarisfirma, då fick jag 1105:an...
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Du kan justera hur mycket eller lite ``slak´´(under förutsättning att allt annat är just) du vill ha släpp på dom tre små skruvarna 3/8 tror jag och vrid till en högre eller lägre siffra vips så har du fixat till det.

Du sa att den kärvade det är kanske läge att byta ut glidknapparna mycket viktigt för att funktionen ska vara 100%
kostnad max 30 kr, annars kan backshiften bli lidande sen blir det metall mot metall då blir det plånboken som blir lidande.

Mvh/
Bola.......
 
Last edited:
R

Robin

En fråga, på duells finns det rem till min xcr(1105) från ultimax som kostar 710kr men samtidig finns det även en rem (inte till xcr) med exakt samma serie nummer osv. från carisel för ca 400kr, den borde väl passa min isådana fall?
 
R

Robin

ingen som vet?

tycker att de borde passa efter som dom har samma nummer?
 

Jorsten

Välkänd medlem
6 dec 2005
204
1
16
36
Gnarp
Bola, har kollat på glidknapparna å dom såg jag inget större fel på. men jag ska testa att ställa om det dät som du just beskrev. tack för tips.

Joel