Reklamera Skoter?

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Tja.

Jag börjar bli jävligt trött på min pro 2020.

Jag har lämnat in skotern 2 ggr för att tempmätaren hoppar fram och tillbaka.
Och har fått 2 helger pajjade pga det

Nu hände det på långfredagen igen.
Samma jävla fel och nu är påsken pajjad också.

Frågan är hur många försök får Polaris på sig att fixa detta innan man får reklamera skotern?

Vet inte om det spelar någon roll men skotern är köpt i Arvidsjaur men inlämnad i Umeå.
Båda är ju auktoriserade handlare så det borde väl inte spela någon roll?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Felsökning med rätt fix åtgärd skiljer enormt mellan firmor. Nu har jag ingen koll på någon firma i Umeå men byt firma om de inte är flera hundra mil till nästa för de låter son den fiurman har gått bet. Om ingen kan rek en erkänt bra firma så väjl en som varit med länge och säljer stora mängder maskiner de bör ha bra personal på verkstan.
 

neden

Välkänd medlem
1 sept 2015
153
32
28
Timrå
Tja.

Jag börjar bli jävligt trött på min pro 2020.

Jag har lämnat in skotern 2 ggr för att tempmätaren hoppar fram och tillbaka.
Och har fått 2 helger pajjade pga det

Nu hände det på långfredagen igen.
Samma jävla fel och nu är påsken pajjad också.

Frågan är hur många försök får Polaris på sig att fixa detta innan man får reklamera skotern?

Vet inte om det spelar någon roll men skotern är köpt i Arvidsjaur men inlämnad i Umeå.
Båda är ju auktoriserade handlare så det borde väl inte spela någon roll?
Sist jag grottade ner mig i detta så gällde följande:

Vid återköp så har säljaren tre reparationsförsök på sig att fixa felet. Om du har lämnat in den två gånger hos en annan åf så har nu den åf du köpt den av ursprungligen tre nya reparationsförsök kvar, enl konsumentköplagen.

Men jag skulle börja med att ringa säljaren du köpt av och diskuterat problemet/möjligheterna.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Sist jag grottade ner mig i detta så gällde följande:

Vid återköp så har säljaren tre reparationsförsök på sig att fixa felet. Om du har lämnat in den två gånger hos en annan åf så har nu den åf du köpt den av ursprungligen tre nya reparationsförsök kvar, enl konsumentköplagen.

Men jag skulle börja med att ringa säljaren du köpt av och diskuterat problemet/möjligheterna.
Så har jag också uppfattat det, därför är det alltid bäst att lämna in skotern där man köpt den för då har dom mycket större intresse att se till att det funkar.
 
Reactions: neden

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
Är det bara jag som tycker hela konceptet med "auktoriserade" handlare är ganska poänglöst då.

Man ska väl kunna förvänta dig samma service och samma kunnande hos samtliga handlare?

Nu när garanti tiderna blir längre och längre, vad händer om du köper en 1 år gammal skoter i Kiruna och bor själv i Sundsvall ska man dra släpet dit upp bara för att man han ett återkommande problem.

Låter ju helt sanslöst
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Beror delvis på att oavsett tillverkare betalar dom skitdåligt för garantijobben. Så en ÅF blir inte direkt jätteglad när det rasar in garantijobb, och särskilt om dom inte ens sålt skotern