Rejält med snö i år!!

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Hoppas att de blir som ifjol. Mycket snö i inlandet och inget vid kusten....
Så kan man åka å shoppa billiga skotrar i sundsvalls området :p

Marqus91

Välkänd medlem
18 okt 2007
556
1
16
Sandviken
ja fan de blir kallare o kallare, vi hade problem med att det var 0-1 + grad hela vintern, och därför blev all snö till slask :(

Purk

Välkänd medlem
23 jan 2008
280
1
18
Västerbotten
jag är pessimistisk och säger att det blir skitalite snö i vinter :( ledsen men så äre nog

( då blir jag glad som ett helvete om det kommer snö istället för att vara besviken om det blir snöfattigt... )

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Skulle enligt alla förståsigpåare, myter och legender vara en snöfattig vinter ifjol.
Men här i skogen där jag bor har jag inte sett så mycket snö sen jag var lite.
Bara att hoppas på en lika bra vinter igen!

Floyden

Välkänd medlem
13 jan 2005
162
0
6
42
örnsköldsvik
Kort och gott kan vi nog konstatera att vi kustbor nog kommer få en rätt snöfattig vinter och att det sorligt men sant nog kommer att fortsätta så framöver.
Däremot behöver vi inte åka speciellt långt in i landet för att finna det vita guldet.
I fjällen lär det nog fortsätta som det gjort hittills med varierande vintrar beroende på hur mycket det blåser tidigt på säsongen osv.
Så inte tror jag att vi behöver oroa oss nämnvärt mycket!
Men visst vore det trevligt att även som kustbo kunna ha skotern på baksidan för att enkelt kunna hoppa upp och ta en sväng, som det var förr i tiden.

andymannen

Välkänd medlem
19 mar 2007
1.254
0
16
östersund
Jag kan medela att första snön lagt sig på topparna runt Kiruna. Den sista lämnade aldrig samma toppar :laugh: Om mindre än 2 månader kör stugsittaren skoter ;)

du har de ganska nice du med andra ord;)
fast de brukar ju va skoter före i jämtlands fjällen då oxå:rock:

Joint__

Välkänd medlem
8 aug 2008
656
2
18
Umeå
Re: Sv: Rejält med snö i år!!

Kort och gott kan vi nog konstatera att vi kustbor nog kommer få en rätt snöfattig vinter och att det sorligt men sant nog kommer att fortsätta så framöver.
Däremot behöver vi inte åka speciellt långt in i landet för att finna det vita guldet.
I fjällen lär det nog fortsätta som det gjort hittills med varierande vintrar beroende på hur mycket det blåser tidigt på säsongen osv.
Så inte tror jag att vi behöver oroa oss nämnvärt mycket!
Men visst vore det trevligt att även som kustbo kunna ha skotern på baksidan för att enkelt kunna hoppa upp och ta en sväng, som det var förr i tiden.
njaa så är det kanske i övik men
här i tavelsjö , 3mil nordväst om umeå hade vi över en meter djupsnö förra vintern, så man får ju hoppas att det kommer lika mkt i år ! :rock: