Regskyltar Skoter?

PeterIo

Välkänd medlem
18 aug 2012
138
0
6
Östersund
Hej jag ska beställa regskyllt till skotern efter som gamla klister skylten sitter på Gamla gubbrutan!

och när jag går in på transport styrelsen så står det MC skyllt när jag beställer.

och jag vill ju ha en klister skylt!

vart får man tag i sånt då?

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33
Sv: Regskylttar Skoter?

Du får en klister skylt. Det är endast det till skotrar, vet att det står lite luddigt där men det är bara att beställa

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33

Har läst det på forumet någonstans, och när jag läste ditt inlägg kom jag på att jag glömde beställa ju beställa, kommer alltid nått imellan :S och nu kommer jag inte på vad jag ska välja där det står "eu" ja lr nej?

PeterIo

Välkänd medlem
18 aug 2012
138
0
6
Östersund

Jag tog nej! för med eu så blir skylten längre och sen ska det vara fram :)

i think! :)

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
33

Tack för hjälper "peterIo"

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
Tjo tänkte låna tråden lite då jag inte riktigt hittar svar på min fråga gällande reg skyltar :)

Får man klippa skylten i mitten för att kunna fästa den på huven/rutan?

hittade nämligen ingen bra plats för skylten så jag satte den på tunneln (som tydligen ger böter om man blir stoppad)

Och har sett nån paragraf om att man får sätta den på annat ställe om det inte finns någon plats fram på skotern, men vad gäller där? och hur lätt är det att komma undan med den paragrafen om man blir stoppad?

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Tjo tänkte låna tråden lite då jag inte riktigt hittar svar på min fråga gällande reg skyltar :)

Får man klippa skylten i mitten för att kunna fästa den på huven/rutan?

Hittade nämligen ingen bra plats för skylten så jag satte den på tunneln (som tydligen ger böter om man blir stoppad)

Och har sett nån paragraf om att man får sätta den på annat ställe om det inte finns någon plats fram på skotern, men vad gäller där? och hur lätt är det att komma undan med den paragrafen om man blir stoppad?
Nej man får inte göra åverkan på skylten upptäcks det så kan det bli böter lika som om du inte har någon eller att den sitter fel. Hur stor chansen är att upptäckas låter jag vara osagt, har själv aldrig blivit stoppad på skoter.

Ser att du kör Pro-Ride chassiet, ja det finns verkligen inte något bra ställe att sätta skylten på. Har samma problem själv nämligen.
En polare gjorde dock en hållare till nummerskylten i någon vattenskuren plast som han skruvade fast där mittstaget på frontbåden är fäst. Han fick ta en lite längre M6-bult bara. Finns en tråd med bild på den i polaris-sektionen. Har hållit bra och jag ska väl få ändan ur vagnen och skruva dit den som jag har med.

Där var visst tråden: http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=59884&highlight=h%E5llare+regskylt

Last edited:

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
Okey, det är nog lika bra jag låter den sitta på tunneln då och hoppas på snälla poliser(im screwd). :p

Funkar nog hyffsat med en skylt där framme som din polare har, men den ska väl synas uppifrån med, så tror nog han skulle få böta liks förbannat :p

Skulle också vilja veta hur griniga dom blir om man tar upp den här paragrafen som många skrivit om.. man borde ju kunna komma undan med hjälp av den? :S

7 § En registreringsskylt skall placeras såväl framtill som baktill på en bil, framtill på en traktor, ett motorredskap och ett terrängmotorfordon samt baktill på en motorcykel, en moped klass I och ett släpfordon.

Om det medför en avsevärd olägenhet att ha skylten framtill på en traktor, ett motorredskap eller en terrängskoter eller baktill på ett släpfordon, som dras av en traktor eller ett motorredskap, får den placeras på någon annan lämplig plats.

Andersmolander

Välkänd medlem
25 feb 2011
222
1
16
örnsköldsvik
Okey det kanske inte stämmer som så många skriver då.

Får skriva ut ett papper på paragrafen om att man får sätta den på annat ställe om det inte finns plats och hoppas på det bästa om man blir stoppad ;)

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Finns de nån lag/skyldighet för ÅF att sätta den på huven??
Plockade ut min nya å då har dom satt den på tunneln bakom dynan

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
7 § En registreringsskylt skall placeras såväl framtill som baktill på en bil, framtill på en traktor, ett motorredskap och ett terrängmotorfordon samt baktill på en motorcykel, en moped klass I och ett släpfordon.

Om det medför en avsevärd olägenhet att ha skylten framtill på en traktor, ett motorredskap eller en terrängskoter eller baktill på ett släpfordon, som dras av en traktor eller ett motorredskap, får den placeras på någon annan lämplig plats.
Nämnde den paragrafen för polisen en gång då dom hade synpunkter på min placering av regskylten, men dom hade naturligtvis aldrig hört talas om den så dom tvivlade på att den överhuvudtaget fanns :eek:hwell:

ja å vart står det att den skall synas uppifrån som nån annan skrev i en annan tråd
Det stod så i någon gammal bok från då man tog förarbeviset, efter det så tror många att lagen säger så men det är fel.

herrofattbar

Aktiv medlem
24 dec 2009
90
0
6
Berg
Har själv inte klistrat dit regskylten än, lämpligast för mig är väl på rutan. Men det ser ju ut som skit tycker jag, funderar på att sätta den i "dämparhuset"