regga in moddad skoter?

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
om jag skulle köpa en skoter som är omgjord men avställd, kan jag då bara ställa på den och köra och om polisen stannar mig händer de inget? har fått ett bra bud på en ombyggd skoter som är avställd så får se om de blir någon affär om de inte är massa annat skit som måste göras. tack på förhand.
mvh
 
Last edited:

Hans_J

Välkänd medlem
12 aug 2009
390
0
16
Hur pass omgjord är den? Snackar vi hemmabygge eller någon som bytt matta och har styrhöjjare? Fråga honom om skotern varit reggad sen den blev ombyggd. Sen kollar du om han har papper osv och gemför det med skoterns ramnummer.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Hur pass omgjord är den? Snackar vi hemmabygge eller någon som bytt matta och har styrhöjjare? Fråga honom om skotern varit reggad sen den blev ombyggd. Sen kollar du om han har papper osv och gemför det med skoterns ramnummer.
boggie, motor, tunneln, matta styre höjjare omgjord huv, och dyna och lite till om man ska va exakt. och de ha vare en riktig skoter från början och den har inte varit påställd sen han börja tror jag iaf.
 

grop

Välkänd medlem
Att ställa på skotern ska inte vara några problem. Så länge du har ett chassienr och reghandlingar. Du måste inte visa skotern för någon innan du ställer på. Och du har ingen besiktning på den så länge du inte hade tänkt starta en uthyrningsfirma.
Sen är det väll upp till polisen om de tycker det är samma maskin som står i papperena eller om de anser att det är något annat. Börja med att kolla så den har chassinummret kvar. Är det kvar bli du iaf inte anklagad för att köra på en stulen skoter.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Att ställa på skotern ska inte vara några problem. Så länge du har ett chassienr och reghandlingar. Du måste inte visa skotern för någon innan du ställer på. Och du har ingen besiktning på den så länge du inte hade tänkt starta en uthyrningsfirma.
Sen är det väll upp till polisen om de tycker det är samma maskin som står i papperena eller om de anser att det är något annat. Börja med att kolla så den har chassinummret kvar. Är det kvar bli du iaf inte anklagad för att köra på en stulen skoter.
okej bra. de finns chassie numer på den så då vet ja att jag kan regga in den igen.
 

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
okej bra. de finns chassie numer på den så då vet ja att jag kan regga in den igen.
Vädligt stor skillnad om du ska börja regga saker! Men den där skotern var väl bara avställd så då behöver du bara ställa på den igen!