Redline Snowmobiles

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Old news...

Redline har ju funnits i många år, men gick dom inte i konkurs förra vintern eller hur det var?

Helt klart häftiga skotrar, boggin med 15 tums fjädringsväg kan verkligen släta ut dom djupaste gropar. Har bara sett den på film men den såg riktigt bekväm ut!
 

Bobbo V

Välkänd medlem
1 jan 2000
116
0
6
Uppsala
henkew skrev:
Redline har ju funnits i många år, men gick dom inte i konkurs förra vintern eller hur det var?

Helt klart häftiga skotrar, boggin med 15 tums fjädringsväg kan verkligen släta ut dom djupaste gropar. Har bara sett den på film men den såg riktigt bekväm ut!
Jag hörde samma sak igår, att dom hade gått i KK alltså.

Du vet möjligtvis inte vart den filmen finns?!
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Bobbo V skrev:
Du vet möjligtvis inte vart den filmen finns?!
Nej, tyvärr inte, jag letade igenom hemsidan men det verkar inte vara där...
Det var filmat från sidan när någon körde en redline i några stora gupp, föraren bara flöt fram på samma höjd medans boggin följde halvmeters-ojämnheterna, ingen som känner igen det?

Dom verkade ha väldigt mjuk fjädring, obelastade är dom ju flera dm högre där bak än en "vanlig" skoter men med en förare på så är dom helt "normala".
 

novax

Välkänd medlem
30 aug 2004
160
0
6
Västernorrland
ah mäktigt...

ringde till fordonsbyrån o fråga men det fanns inga registrerade isverige ännu.
Synd bara dom verkar helt omöjliga att få tag på ( företaget alltså )... provat maila dom x antal gånger men ingen respons :/
 

OGRE

Medlem
14 okt 2004
10
0
1
ÅMÅL!
:( REDLINE har väl gått i konkurs för ett bra tag sen annars skulle det ju vart rätt okej att lägga vantarna på en.
 

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
fin maskin, har funnits lit elänge nu så lite gammal känns den, men den är ju ändå före sin tid, v-twin gör ju att den låter som en Ducce ochså, vilket i mina öron gör den helt outstanding, men finns inga eservdelar och så så blir det ju jobbigt efter ett tag, men den är ju sjukt ball...
 

MrGreen

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.700
0
16
57
Hoting
ducatimonster skrev:
fin maskin, har funnits lit elänge nu så lite gammal känns den, men den är ju ändå före sin tid, v-twin gör ju att den låter som en Ducce ochså, vilket i mina öron gör den helt outstanding, men finns inga eservdelar och så så blir det ju jobbigt efter ett tag, men den är ju sjukt ball...
Den hade ingen V-twin utan en vanlig 800cc radmotor



//Henke