RC-600 ( 2007 ) Remnötning... ?

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Är det fler än jag och min kompis som har problen med att dom växlar ihjäl sig i lössnö? Min tar även i sig en och annan rem.. Kompisen satte ett Cudney Racing variatorkitt på sin och kör även med 440 rem, funkar tydligen.
Själv har jag drevat ner 5kugg och monterat en 51mm matta, ska sätta variatorkitt och 440 rem med. Tycker det är dåligt att dom släpper ut dom från fabrik med så dålig kalibrering i variatorerna.. när det förmodligen bara behövs en styvare sekundärfjäder för att lösa bekymmret.

Om nån fler vill beställa kitten fins dom hos http://www.snoperformance.se/
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
77
48
Övik
Bara jag som tycker 5 kugg låter mycket? 2-3 brukar räcka för att få ner remslitaget på lynxarna.

V-kitt är ju oftast aldrig någon nackdel, men pröva släpp/spänna på fjädern i sekundären och justera viktarmarna i primären så bör det ju bli bättre.
 

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Drevade ner rejält för att orka med mattan, och så är jag inte mycket för hög toppfart gillar mer rapphet. så det kommer att bli bra. och tro mig, jag har provat justera.. :)
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
77
48
Övik
Rapphet är absolut roligast att ha, självklart, men övervarv är inte kul det heller.. Aja pröva på du :)
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Ett variatorkit som växlar på rejält, nästan dragraceklass... och 4-5 kugg ner. Det är rätt medicin till RCn!