Rave re 800 e-tec

Silverklint

Välkänd medlem
12 jan 2014
198
0
6
Vallentuna
Hej alla glada. Har köpt en rave re 800 e-tec med sp-kit -15- 400mil

Är det något jag behöver tänka på och när bör man byta kolvarna?

Har kört en helg nu och är supernöjd.
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Kör likadan maskin jag med, ledfräsare som man är älskar jag maskinen i fråga! Tänka på är väl inget speciellt för just den modellen vad jag vet. Brukar känna och dra åt efter en helg på lederna som på vilken annan maskin som helst. Har bytt balatarrem på min efter ca 370 mil då den såg sliten/fransig ut.

Just korvarna är ju lurigt då det inte är nåt man ser från utsidan direkt, min åf tyckte gott kolvarna håller 800-1000 mil iaf. Jag tänker då inte byta än med mina 420 mil iaf. ☺
 

Silverklint

Välkänd medlem
12 jan 2014
198
0
6
Vallentuna
Va ute i lössnön i helgen. Bort med krängningshämnaren och ställde ner dämparna. Satan vilken skön maskin att leka med. kung på leden och grym i snön. 167km/h på frusna älven sen fegade jag ur. Jag kommer att byta styrhöjaren mot en lite längre för att lägga ner den "lite" lättare. Supernöjd.

Tack för svar Bouvin_89
 

Bouvin_89

Välkänd medlem
5 nov 2006
273
0
16
Gävle
Va ute i lössnön i helgen. Bort med krängningshämnaren och ställde ner dämparna. Satan vilken skön maskin att leka med. kung på leden och grym i snön. 167km/h på frusna älven sen fegade jag ur. Jag kommer att byta styrhöjaren mot en lite längre för att lägga ner den "lite" lättare. Supernöjd.

Tack för svar Bouvin_89
Då kanske man skulle testa ta av krängningshämmaren om det blir nån vårsväng 👍 Jag har inte gjort nåt toppfarts försök men kan tänka mig att det gick undan!! 😁