RAVE giljotinen , Hur montera... ?

prelli

Välkänd medlem
10 okt 2006
114
0
6
Hej !

Snabb fråga, jag rengjorde nyss mina RAVE klockor och minns ej ifall den vassa kanten på giljotinen var upp eller nedåt.

Ska den vassa kanten vara ner eller upp ???
Rotax 583
Lynx GLS 3800 91
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Upp & Ner

Vill inte säga att du har fel 2stroke men jag uppfattade det tvärtom http://216.37.204.206/actionsports/Skidoo_OEM/Skidoo.asp?Type=13&A=95&B=4 när jag rengjorde mina så hade jag service boken till just rave klockorna och jag satt dom som på sprängskissen om jag inte minns fel? Ha'de
:D He he he....
Man kan väl kalla det för en definitions fråga... :D


Många RAVE giljotiner har ordet TOP ingjutet i själva giljotinen.

Borde inte gå att montera fel.



Lycka till !



.
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Sv: RAVE Klockorna !

när man skall ta bort rave klockorna, så först tar man ju bort locket, och sen skall ju en plastklämma bor från dendär "gummibälgen" så jag undrar är det bara att klippa av den där plast klämman och sätta din en liknande ny, eller går det att få bort den hel??

Snabbt svar tack, jobber med skotern nu just...
 

Mach 1

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Sv: RAVE Klockorna !

behöver ingen hjälp mera, har haft upp dem o rengjort dom redan...
 

prelli

Välkänd medlem
10 okt 2006
114
0
6
Sv: RAVE Klockorna !

Kan någon intycka att jag monterat rätt =) kolla bilden
 

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.611
10
38
33
Lugnvik
Sv: RAVE Klockorna !

Mina var monterade tvärtom, alltså med den vassa kanten uppåt, och det stod "Top" på den sidan med...

Så monterade jag mina också, så att urfasningen blir jämn med avgasporten överbet om man säger så...
 

kmracing

Välkänd medlem
1 jan 2000
178
0
6
Vilhelmina Sverige
medlem.spray.se
Sv: RAVE Klockorna !

Rave skedarna ska monteras med den "vassare kanten" uppåt, eller kanske lättare uttryckt, den längsta sidan uppåt, bifogar en bild, syns inte så tydligt, men det var den bästa jag hade...