Rave Bigpipe X

Kapten1

Prospect sledder
1 jan 2000
2
0
0
Jag köpte i våras en Bigpipe X -99, men jag skulle gjärna vilja veta hur många hästar det är i den. jag har hört dubbla bud på detta område, 118 och 128. Vilket är rätt??
Tack på förhand!!
/Robban
Ps.Den går som bara fan!!
Ds.
 
Hej Robban

Förra året körde jag en Big Pipe X och den har c:a 128hk. Missförstån kan lätt uppstå eftersom Lynx först gjorde en 670. Den var för klen så då gjorde dom en värre modell, då kom 670 Big Pipe (c:a 123hk). Men Lynx ansåg att man skulle nog göra den lite värre iallafall. Då föddes Big Pipe X med 128hk. Hästkrafter på en skoter är dock svårt då det kan skilja mellan två skotrar av samma modell, beroende på inställningar och miljö.
För att få det sagt så kan jag säga att det enda jag behövde byta var en drivrem efter lång och trogen tjänst. Det är en driftsäker maskin /Donny03
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
Vad är det som skiljer bigpipe x:en mot en tidigare bigpipe, och en ännu tidigare 670? Och skulle man kunna plocka över de sakerna på en tidigare?
 

morris

Välkänd medlem
1 jan 2000
567
3
16
Gällivare
"mer trimmad", givetvis...
Men vad är det dom har gjort, är det andra porttider, slidskiva, topplock(komp), förgasare, tändning mm.mm?
Och, går det att plocka över..?
 

kapten_

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Hedemora Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 15-Nov-02 kl 07:53 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 15-Nov-02 kl 07:51 AM (CET)]Tjena Lynx0r.
Jag pröjjsade 45000 för den
203mil inklusive lynx racingkläder.
Det var vel lite fix oxå....som nya boggihjul och lager.mm
Vad gav du för din då???