Rave 800HO repa kass handtagsvärme

Captain75

Medlem
7 jan 2019
15
1
3
49
Strängnäs
Hej!
Jag inser att föregående ägare till min Rave 800HO -04, måste varit något av en slarver, åtminstone när det gäller elmeck. Värmeelementen saknas och jag kan inte finna några ledtrådar till hur jag skall koppla!?
Nån som har schema eller vet hur nya element skall kopplas (färger osv)?
Mvh
Anders
 

Captain75

Medlem
7 jan 2019
15
1
3
49
Strängnäs
Hej!
Jag inser att föregående ägare till min Rave 800HO -04, måste varit något av en slarver, åtminstone när det gäller elmeck. Värmeelementen saknas och jag kan inte finna några ledtrådar till hur jag skall koppla!?
Nån som har schema eller vet hur nya element skall kopplas (färger osv)?
Mvh
Anders
För att förtydliga så handlar det om handtagsvärme.
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.366
163
63
Offerdal, Jämtland
Har du kvar knapp och kablage fram till handtagen? I så fall är det bara att koppla in på detta. Värmeelementet är en resistiv tråd som bara går från den ena "kabeln" till den andra.
 
Reactions: Captain75

Captain75

Medlem
7 jan 2019
15
1
3
49
Strängnäs
Så här ser det ut:
283962839728398
Vanligt reglage!? Verkar inte finnas något kablage kvar, däremot en ledig, lös kopplingsplint, se bild 3...
Ger detta nån ledtråd?
 

Captain75

Medlem
7 jan 2019
15
1
3
49
Strängnäs
Ingen som har- eller vet var jag kan hitta ett kopplingsschema till Rave 800HO -04? Känns som det borde finnas(funnits) åtminstone för märkesverkstäder!?
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.366
163
63
Offerdal, Jämtland
Sitter tumvärmaren kvar? Den kanske kopplas till samma kopplingsplint/kontakt som handtagsvärmarna och då kanske det går att lista ut hur/var de ska kopplas. Jag tror inte att det är den som du har på bilden. På nyare ski-doo sitter första skarven uppe vid styrhöjjaren. Det kan ju iofs skilja en hel del eftersom du har en äldre maskin.
Om du inte hittar kopplingsschema till Lynx kan du ju kolla efter ski-doo av närliggande årsmodeller. Brukar finnas mer info till ski-doo jämfört med lynx och med lite tur så är det lika.
 
Reactions: Captain75