Rave-800 , R-Evo ( 2005 ) Allmän info & Köpråd... ?

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Sv: Lynx rave 800 R-evo -05

Jag har hört att den är ganska tungkörd, men det kanske beror på föraren!:p
 

Mxz550x

Aktiv medlem
7 nov 2006
66
0
6
LLA
Sv: Lynx rave 800 R-evo -05

Jag har hört att den är ganska tungkörd, men det kanske beror på föraren!:p
Polaris Jimmmy nu får du fan ta o sluta gissa och svara dumt på varenda ***** inlägg. Vet du inte ge fan i att svara! Ställer man en fråga på ett seriöst forum vill man ha seriösa raka svar av NÅGON SOM VET!.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Tänk efter före

Polaris Jimmmy , nu får du fan ta o sluta gissa och svara dumt på varenda ***** inlägg. Vet du inte ge fan i att svara! Ställer man en fråga på ett seriöst forum vill man ha seriösa raka svar av NÅGON SOM VET!.
BRA SAGT !

Har man inget vettigt att tillägga/svara i tråden så skall man inte svara !


.
 

håxås

Välkänd medlem
22 jul 2006
1.158
10
38
42
häggenås
www.junggrensmotorteknik.se
jag har iaf en r-evo
att dom e tung körd beror på att kölen under skidan går mycket djupt
(de dubbla mot en f7a) ska själv prova att kapa av lite på den bakre delen för att se om den styr lättare typ som polaris har på 07orna
sen e en shimsning av dämperiet en väl investerad peng som på 95% av alla skotrar
nu vet jag ju inte hur mycket skoter du kört och vad du e ute efter men nog tycker jag att en rotax793ho som e i god kondition går skaplikt hårt
dock så har min motor levt på gymmet i sommar så man får väl se om den går ännu hårdare i vinter
 

Björne

Medlem
18 nov 2006
28
0
1
Har precis vart o hämtat en så får se hur dom går nu när snön dimper ner.. tycker allmänt bara att den verkar lite klumpig men man lär väl sig den efter att på turer=)..
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Jag har också precis köpt en åt sambon... fick dämparna omschimsade och nerdrevning innan leverans. Den har gått 3,6 mil nu så för tidigt att säga nåt om hur den är med dämperi osv, men verkar stenhård i förhållande till min -06a. Iofs är det dubbelt så grov krängningshämmare på 05 mot 06. Motorn känns som den har mindre kraft på lägre register än powerteken som sitter i -06... Styret är brett och lågt original, ingen ståuppskoter direkt. Dynan är mjuk! Och den "dartar" ganska mycket. Ev blir det andra skidor på den, får se vad hon säger i vinter...
 

Nitro

Medlem
20 mar 2006
44
0
1
Skellefteå
Måste få lägga in en bra kommentar angående Lynx R-Evo 800 -05!
Kan säga att jag är mer än nöjd över den jag har...det där med att den känns tungkörd är nog mest att man är ovan, tyckte oxå att den kändes klumpig/tungkörd från början men efter ett tag så vart det bara en ren njutning!!!
Och kan starkt rekomendera 800:an...och tror inte du kommer att bli missnöjd!!!


/mvh
Nitro
 

FREEBäver

Aktiv medlem
13 mar 2006
80
0
6
Dalarna
Tack för era svar! kan meddela att jag köpte en i tisdags, men jag vela kolla vad andra ägare tyckte om den. Har ej provat den än pga snöbrist..men de 15 metran på gräs kändes kanon ;D mvh
 

Jörgen2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
25
0
0
Det finns många som menar på att RCG boggiet inte passar speciellt bra i R-evo chassiet,tydligen stor skillnad med PPS boggiet,bara något som jag har snappat upp ryktesvägen, dock var det många förare som inte kom överens med den i crossen när den kom 2005 men ef boggie byte o framflyttade styrspindlar så blev det visst en annan maskin.
 

FREEBäver

Aktiv medlem
13 mar 2006
80
0
6
Dalarna
tjena igen på er, kom på att jag skulle fråga om de inte finns några andra kända barnsjukdomar!?. tex vek i fotstegen!? så kan man ju åtgärda det innan snön kommer :)
 
Last edited:

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Det finns ett servicemeddelande om att man kan ändra utväxlingen på styrningen samt att man shimsar om boggiedämparna och byter till dubbelstål,mm så blir maskinen helt annars och betydligt bättre att köra.