Rave 800 -05?

Klangebo

Välkänd medlem
26 okt 2007
248
0
16
Mora
nej dom är fina, lite synd bara då dom saknar pps boggin som värkligen gör skotern riktigt härlig, plus att dom ser bra mycket bättre ut tex 07, 08. Men en bra skoter för pengarna absolut, grymm frammvagn och motor!
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Tror dom har RGC-1 Boggien. Är nog ett annat chassie också än vad dom korta har 06-08 men inte helt säker. Av någon anledning så är dom billigare än sina ett år yngre kompisar... PPS boggien är fin men RGC-2 duger fin fint dom flesta nyare lynx kör skiten ur föraren än tvärtom... ;-)
 

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Jag har en och har bara bra saker att säga om den. Är egentligen fruns skoter men jag kör den en del. Original har den totalt felschimsade dämpare som gör den tråkig och klumpig att köra, går att fixa med omschimsning. Den har även lite touringaktig variatorbestyckning, har drevat ner 2 kugg. Styret sitter på helt fel ställe så man blir sjukt trött i armarna av att köra, går bra att montera en styrhöjare och vinkla den framåt så får man mycket bättre körställning. HO-motorn är ju en höjdare, mer effekt än powertek!
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
har just köpt en 05a! exemplariskt skick på min 140 mil.
Den är nerdrevad 2 kugg och med 44as kammar.
Går som en dröm i mjuksnö för att vara kort maskin, plattres utan problem.
sväljer gupp riktigt bra. skulle satsa på en sådan om jag vore dig!