rave 01 - 03 : dåliga fotsteg

rave800ftw

Välkänd medlem
14 aug 2008
338
0
16
strömsund
har en ganska bra fråga och det är varför lynx har så fruktansvärt dåliga fotsteg från års modell på rave 01 till 03

asså varför gjorde dom inte bara orginal fotstegs förstärkarna lite längre så hadde det varit en helt fel fri maskin...:beer:
 

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
Sv: rave 01 - 03

bra fråga, ställt mig samma saker i huvudet flera gånger.
och varför 1 fästen på vardera sida i framvagnen alltid blir sne för mig, om jag har krokigt chassi eller va fan det är för har aldrig hört talas om nån som har liknande problem som jag så jag börjar undra om de är nåt som är snett så de blir nå spec påfrestningarn på just dom fästena :S
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.255
78
48
Övik
Sv: rave 01 - 03

Dom är dåliga ända fram till -04, och med lite fantasi och vaselin kan man få till det riktigt bra :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
en polare har fotstegsförstärkningar på sin (eftermonterat) och framvagnsstagen (från center till skida) är i aluminium, samt alu-vändhjul. Riktigt nice.
 

DennisA

Välkänd medlem
14 sept 2007
318
0
16
Sweden
en polare har fotstegsförstärkningar på sin (eftermonterat) och framvagnsstagen (från center till skida) är i aluminium, samt alu-vändhjul. Riktigt nice.
Du kan möjligtviss inte bidra med lite fantasi? dvs bilder :rolleyes:
 
4 dec 2008
6
0
1
Piteå
Här har du ett exempel :)

RCG förstärkningar för fotstegen, titan förstärkningar i boggien
samt drivex förstärkningar i framvagnen.


 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Jag gjorde en ganska enkel förstärkning till rave800ftw. Tog en bit 1,5mm rostfri plåt och klippte till formen i en gradsax. Sedan borrade vi loss nitarna i förstärkaren, dom nitar som sitter i fotsteget. Sen tryckte vi in plåtarna under org förstärkarna och borrade hålen för nitarna (använd coromantborr annars får du hålla på länge), sen drog vi fast alltihop med stålnit.

Verkar funka bra. rave800ftw du kan väl berätta hur du tycker att de blev.