Rasslande ljud från boggien ski-doo XP TNT

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Hej!

Ibland så rasslar det i boggien men bara när skotern är kall ca 0-5min sen försvinner ljudet då den blivit varm

Det är enbart då man kör där det är väldigt guppigt

Kollade i boggien nu och det var mycket is runt drivaxeln och på sidan om boggien... kan det vara det som är orsaken till rasslande ljud och att det sedan tinar när den blir varm?

kände på alla hjul och leder i boggien och det är inget som är löst...

/Nicklas.

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
Det är inte bara att det har samlas is i bandtunneln och när det är guppigt så tar det emot mattan? Har själv en TNT å vet av egen erfarenhet att det händer.
Kan ju vara nått annat också....

Hur har du kört innan det börjar låta?? Mycket snö,led?

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Det är inte bara att det har samlas is i bandtunneln och när det är guppigt så tar det emot mattan? Har själv en TNT å vet av egen erfarenhet att det händer.
Kan ju vara nått annat också....

Hur har du kört innan det börjar låta?? Mycket snö,led?
Ja det borde ju vara nått sånt, är inte alltid det låter utan bara ibland och bara just när man börja köra...

Körde i lössnö och led innan... har 44 matta och nonslip...

rensade ur boggien och bandtunneln idag så ska se om de är bättre imårrn, skotern står ute hela tiden också så det är väll därför det bildas is...

trodde det kunde va nått lager eller nån fjäder som var lös först men har känt överallt och det är inget som är löst. sen är de ju bara då den är kall som sagt...

/Nicklas.

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Jo jag är ju inne på att det är is jag med...

men man vill ju vara på den säkra sidan att de inte är nått allvarligare, så tänkte om fler upplevt liknande så borde de ju va is som ställer till det :)

Plasticat

Välkänd medlem
5 okt 2009
573
0
16
Ramsele Västernorrland
Det var nog is som gjorde så det rasslade... va ut å körde idag och då lät de inget alls

så är de nån som har nått liknande problem så ta bort isen!!

MVH/Nicklas.

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Re: Sv: Rasslande ljud från boggien ski-doo XP TNT

Tips är att sparka lite på tunneln och fotstegen sen backa ur isen