Raslande ljud under huven!!

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Hej jag var ute och körde en dag med min Polaris edge 600 -01 , då jag kom hem och skulle köra in skotern i garaget så upptäkte jag ett rasladne ljud i från motorurymet så jag uppnade huven men upptäkte inget som satt löst...Och ja hörde inte vart det kmr ifrån..

Så nu udrar jag varifrån ljudet kmr ifrån? Och vad det kan vara?
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Låter som du har samma problem som jag har(?) Har själv en edge 700, å den "rasslar" lite på låga var men när man gasar blir de tyst. Så då blir de nog så att man kan få gå igenom vikterna i variatorn. (dom kan bli lite slitna i "fästena")
Eller rasslar de hela tiden? då kan de ju tex va att kolvbultslagrerna är dåliga, har haft de problemet oxå men på en annan skoter.
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Låter som du har samma problem som jag har(?) Har själv en edge 700, å den "rasslar" lite på låga var men när man gasar blir de tyst. Så då blir de nog så att man kan få gå igenom vikterna i variatorn. (dom kan bli lite slitna i "fästena")
Eller rasslar de hela tiden? då kan de ju tex va att kolvbultslagrerna är dåliga, har haft de problemet oxå men på en annan skoter.
Det är samma sak som för dej ..på lågvarv
 

Niklas.L

Välkänd medlem
5 sept 2006
330
0
16
Sthlm
Det är samma sak som för dej ..på lågvarv
Kolla variatorn då.. Vikterna som sitter i den har ju så hål isig som dom sitter fast i (hoppas att du förstår) när dom blir slitna så blir hålen större å då kan de komma att rassla innan dom slungas ut mot väggarna i variatorn.