Har en blå lynx ranger King - 95 och den har haft/har fortfarande problem med bensinen.
Startade den och körde dit jag skulle och sen stog den stilla i flera timmar och sen då jag skulle dra igång den så ville den inte, men efter många om och men startade den.
Sen vid nästa tillfälle var då jag lastade den på släpvagnen å körde 9 mil o h skulle sedan ned med den så var det nästan hopplöst att få igång den.
Gjorde lite service på den nu för några veckor sedan och då byttes slangar, bensinfilter både i tanken och den är utanför tanken, ny packning/membran till bensinpumpen, nya tändstift, rengjorde förgasaren ordentligt +munstycken.
Upptäckte då för nån dag sedan att slangen som går från pumpen till förgasaren "tappar" trycket så att säga..
Om jag har haft igång skotern så är det bensin i slangarna, stänger av den och låter den stå till dagen efter (12h kanske) så har det försvunnit ca 2cm bensin i slangen och nästa dag så har det försvunnit ännu mer (kanske 2cm till).
Är precis som att bränslet åker tillbaka, att den inte håller tätt på något sätt och kanske därför den blir svårstartad..? Är det någon som haft nått liknande problem så får ni gärna skriva hur ni löste problemet... Köpa ny bensinpumpen?? Eller om det är nått annat som jävlas.. Provade att blåsa/suga i slangen till tanken och det nya filtret med backventil funkade som det skulle...
Startade den och körde dit jag skulle och sen stog den stilla i flera timmar och sen då jag skulle dra igång den så ville den inte, men efter många om och men startade den.
Sen vid nästa tillfälle var då jag lastade den på släpvagnen å körde 9 mil o h skulle sedan ned med den så var det nästan hopplöst att få igång den.
Gjorde lite service på den nu för några veckor sedan och då byttes slangar, bensinfilter både i tanken och den är utanför tanken, ny packning/membran till bensinpumpen, nya tändstift, rengjorde förgasaren ordentligt +munstycken.
Upptäckte då för nån dag sedan att slangen som går från pumpen till förgasaren "tappar" trycket så att säga..
Om jag har haft igång skotern så är det bensin i slangarna, stänger av den och låter den stå till dagen efter (12h kanske) så har det försvunnit ca 2cm bensin i slangen och nästa dag så har det försvunnit ännu mer (kanske 2cm till).
Är precis som att bränslet åker tillbaka, att den inte håller tätt på något sätt och kanske därför den blir svårstartad..? Är det någon som haft nått liknande problem så får ni gärna skriva hur ni löste problemet... Köpa ny bensinpumpen?? Eller om det är nått annat som jävlas.. Provade att blåsa/suga i slangen till tanken och det nya filtret med backventil funkade som det skulle...