Ranger 550 elller V800

Mr Börtnan

Aktiv medlem
30 jan 2008
66
0
6
Hej!
Funderar på att köpa en ranger 550 eller en ranger v800. Det är nytt som gäller. Är det ngn som har kört ngn av dessa maskiner?
Tacksam för mycket info. Är det en bra familjeskoter??

Tack på förhand!
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Har provat 550.

Sådär tyckte jag. Nja, inte bra inte dålig.

Lite seg.

Kör en Ranger 600 själv som upplevs både rappare och lättare.

V800 har jag inte hunnit testa än.

Lycka till.
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
V800 är väl den bensinsnålaste skoter som finns , säkert trevligt för familjen att slippa 2t lukten. Men den är ju tyngre och kan bara startas med elstart om jag förstått rätt . Och dyrare.
 

Cathastrophix

Aktiv medlem
1 apr 2006
62
0
6
Detta skrev jag i "Recensioner" (Ranger 550 -07):

"Prisvärd kanonmaskin. Rolig att köra och tar sej fram väldigt bra. Man åker skönt på skotern. Förhållandevis lätt maskin, 238 kg. Matta 396x38x3,2 En av de längsta skotrarna på marknaden, 332 cm, trots det lättsvängd med liten svängradie. Fjädrande förlängning i boggien. Variatorerna fungerar klockrent, även vid krypkörning. Bukplåt och A-armsskydd är original, varvräknare är tillbehör. Camoplastskidorna är väl ingen höjdare. -08:an har ADJ skidor istället. -08:eek:rna har smalare spårvidd, lägre utväxling och sämre stötdämpare samt saknar passagerarhandtag. De har även andra backspeglar och styrhöjare."

Jag är jättenöjd med min än så länge, de drar rätt mycket soppa från början, men det blir bättre när man kört in den ett tag.
Framkomligheten är helt suverän och det går bra att backa även i riktigt dåligt före. Nackdelen är att man jämt får ligga först och spåra....
Jag har satt dit breda plastbelag och den extra förstärkta stötfångaren fram.

Vill du ha en ledracer är det fel maskin, men vill du köra där ingen annan kört tidigare är det ett bra val.

Du kan läsa mer på dootalk.com, Ski-doos variant av Rangern heter Tundra 550 LT. V-800:an verkar ha problem med kamkedjan och den är mer "nose heavy"
 

Mr Börtnan

Aktiv medlem
30 jan 2008
66
0
6
Tack!
Jag kommer att köpa en Ranger 550 känns som en hel rätt skoter för mig. Komforten borde ju vara bättre än på forest foxen. Hur mycket drog den i början? Vad har du gjort för att få ner förbrukningen??