Raktstyre eller...

tenz

Välkänd medlem
26 apr 2009
170
0
6
Piteå
Hej!


Jag har köpt en 6" styrhöjare å ett Styre Fly Snow Bar Mini.

Och jag funderar på att sätta på ett rakt styre. Men jag vet inte då jag inte testat ett.

Vad tycker du/ni är skönast? rakt styre eller ett böjt?

vill ev. byta mitt styre som är splitter nytt enbart monterat på styrhöjarn (för att se hur de kändes) mot ett rakt styre med 28mm infästning mot styrhöjarn.


Mvh Tomas
 

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Har ett rakt på min och är väldigt nöjd! Fördelen med det böjda är att det blir högre än det raka så man behöver inte ha lika hög styrhöjare..
Utseendemässigt tycker jag ett rakt ser bättre ut
 

bacc

Välkänd medlem
8 mar 2009
266
0
16
Har ett rakt FLY styre på min, tycker det är superskönt.
Funderar på att byta till böjt om du är intresserad av ev. byta.
 

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Fördelen med ett böjt styre är väl att du slipper smacka facet i styret vid en hård landning.
 

Landström

Välkänd medlem
4 jul 2009
840
2
18
jag har raktstyre från en f7a och det är skönt och snyggt som fan tycker jag iallafall :D
 

Fiat500

Banned
9 nov 2009
104
0
6
Östersund
Rakt styre är hemskt mycket skönare
:confused:

Det beror väl på hur det sk. Högbockade styret ser ut till sin utformning.

Även Raka styren har ju sk. sweep/pullback , detta mått är ju det som bestämmer hur skönt det känns att hålla i styret medans man kör och skiljer ifrån person till person beroende på tex hur stor vuxen man är samt hur långa armar man har samt hur stora händer man har osv osv

Mao så känns ett rätt utprovat styre likadant att KÖRA med oavsett om det är et sk. Rakt eller ett sk. Högbockat styre.

Min röst faller dock på de Högbockade styrena då det har andra fördelar enligt mig