raka rök

R

rev

skär skotern om man stoppar ett 2.5" rakt rör som slutburk... helt utan dämpare... har nämligen gjort ett rör å kört lite låter manligast i norrbotten ungefär :D (rev 800)
 
R

rev

å tänkte tilllägga att jag skiter i eventuella effekt sänkningar
 
®

®ogga

är röret för långt eller smalt så kan det skära ja
men ett 2.5 tum rör bör gå att göra ganska så långt innen det blir för mycket motstånd
men manligt nja man blir less ganska fort tycker jag
 
E

ejwbegysv

Du stör bara alla i närheten + alla dom som lever i skogen (djur)...

Jättekul när en Yamaha SRX med trimpipor drar en fullgasrepa genom byn kl 02:00 på natten...

suck!
 
E

Ej medlem/Inloggad

Han frågade inte om han störde omgivningen, han frågade om skotern håller för att ha raka rör på eller om den skär?!?
 

Lynxdåre

Välkänd medlem
3 jan 2006
390
0
16
Lule - Hpda
motor ska hålla, dom säljer ju sådana dämpare för 1500kr.

men allvar, ska man köra en hel dag så låter en orginal redan för mycket.
roligt när skotrarna låtr mer än dom går, ser lite lustigt ut :D
 

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
Varför ens bry dig om att göra en ny? Borra hål i din orginal så det låter mer!:rolleyes: Snacka om låg nivå på mekandet när det bara ska syfta till att låta mer........... Kvantitet i stället för kvalitet på ljudet imponerar inte på någon annan än dig själv.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Nu hajjade jag inte, men om man sätter dit en annan slutburk så hoppas jag att man gör det för en själv och inte för någon annan ska tycka om ljudet. Jag själv har byggt en annan slutburk som inte lever om så mycket lite mer än orginal och det gjorde jag för att jag tycker om trippelljudet plus att min orginal slutburk e trasig :eek:
 
E

ejwbegysv

vette89 skrev:
Varför ens bry dig om att göra en ny? Borra hål i din orginal så det låter mer!:rolleyes: Snacka om låg nivå på mekandet när det bara ska syfta till att låta mer........... Kvantitet i stället för kvalitet på ljudet imponerar inte på någon annan än dig själv.
Nej gör inte det.. då får du avgaserna i ansiktet och inte ut under skotern.
 
R

rev

å varför köpa en slutburk för flera 1000 när man kan göra en själv för 0kr
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
Lär inte gå bra säger jag bara, den måste ha rätt motstånd och det blir det inte med raka rör.
 

^suddis^

Välkänd medlem
3 feb 2006
346
0
16
Ojbojn
Mats_ skrev:
Lär inte gå bra säger jag bara, den måste ha rätt motstånd och det blir det inte med raka rör.
inte behöver det vara rätt motstånd bara det inte är för mycket så är det lungt man får bara en efekt förminskning om man har för lite...
 

Mats_

Välkänd medlem
2 jan 2006
400
0
16
^suddis^ skrev:
inte behöver det vara rätt motstånd bara det inte är för mycket så är det lungt man får bara en efekt förminskning om man har för lite...

Seriöst vad fan snackar du om?
Visst kör du utan motstånd ska vi se hur bra det går.
 

hama

Medlem
6 feb 2006
30
0
1
Brunflo
Kastar in en fråga som nästan handlar om samma.

Har ett förlängt rör för att koppla ihop med kälken,blir inte det för långt om det ska vara rätt motstånd????