Racing handbok Rev 03:a?

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Tja jag undrar om någon har en racing handbok till en skidoo rev 03:a?
För jag ska nämligen byta reeds på min skoter & fick höra av någon att det borde stå i racing handboken hur man byter som en guide helt enkelt!
Eller om någon är så snäll & förklarar hur man ska göra vad man ska ta bord osv :bigsmile:

// Mvh Tomas
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Börja med luftburken, sedan glykol "slangarna" till förgasarna, töm så mycket så glykolkärlet blir tomt, bort med förgasarana o ta bort reedsen :)
 

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Steg 1: Bort med sekundären.
Steg 2: Bort med luftburken alt öppna filter om du har de.
Steg 3: Vrid av kranen mellan gasarna och toppen alltså där glykolen åker igenom.
Steg 4: Bort med gasarna och insugen
Steg 5: Plocka bort reedkorgarna men va försiktig så inte packningar eller dylikt går sönder.
Steg 6: Skruva lös reedbladen dom brukar sitta med små skruvar alt en grejj som klämmer fast dom.

Steg 7 enligt mig själv: Har du org reeds tycker jag nästan du köper boysen eller vforce3 med insug och korgar för runt 1500-2000kr nytt ist för att bara byta ut bladen då de förmodligen är bäst att byta ut allt ( mitt tycke endast! )
MVH Jocke
 

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
Steg 1: Bort med sekundären.
Steg 2: Bort med luftburken alt öppna filter om du har de.
Steg 3: Vrid av kranen mellan gasarna och toppen alltså där glykolen åker igenom.
Steg 4: Bort med gasarna och insugen
Steg 5: Plocka bort reedkorgarna men va försiktig så inte packningar eller dylikt går sönder.
Steg 6: Skruva lös reedbladen dom brukar sitta med små skruvar alt en grejj som klämmer fast dom.

Steg 7 enligt mig själv: Har du org reeds tycker jag nästan du köper boysen eller vforce3 med insug och korgar för runt 1500-2000kr nytt ist för att bara byta ut bladen då de förmodligen är bäst att byta ut allt ( mitt tycke endast! )
MVH Jocke
Tack så hemskt mycket för denna snabba guide,självklart så blir det inte orginal det blir nog V-Foce 3 =)
Måste man ställa in sekundeären efter man är klar,för en kille ställde in variatorerna i vintras?

// Tomas
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
sekundären behöver du inte ha av för att ta lös gasarna !
Man brukar ställa så remmen ligger visst många mm över skivan, hur många de är vet jag inte
 

NezQ

Välkänd medlem
25 sept 2009
518
0
16
Sundsvall
sekundären behöver du inte ha av för att ta lös gasarna !
Man brukar ställa så remmen ligger visst många mm över skivan, hur många de är vet jag inte
Ok men är det inte lika bra att man gör de för om man ska bort med luftburken & de?

// Tomas
 

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Ok men är det inte lika bra att man gör de för om man ska bort med luftburken & de?

// Tomas
Jo, det finns ingen anledning att ha den kvar med tanke på hur lätt den är att ta av. Lossa bara bulten i mitten och dra av den.