Racing-440 ( 2000 ) Tändningskrångel... ?

LlihC

Ny medlem
20 feb 2007
4
0
1
Malung
hallå. jag har något skumt problem med min skoter.. stannade på gården hemma och dödade den med vanliga dödarknappen, den har inte startat sen dess. det är ingen gnista. har kollat dödaren, hade sönder knappen i proceduren.. :) skickat tändspolen på koll hos någon jeppe, han hittade inget fel på, dock var det en jag talade med idag som sa att det kunde vara fel på spolen ändå även om det inte visade något fel då man mätte dom, någon som varit med om det? annars får jag väl skicka efter den där snordyra CDI-boxen.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sv: Lynx Racing 440 -00 tändningskrångel

Låter som om det är nå knas i stoppknappen tycker jag.
 

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
Sv: Lynx Racing 440 -00 tändningskrångel

Mät först att du får spänning från statorn först, mät sedan att du får spänning till tändspolen, spänning till CDI = CDI trasig.
Ingen spännig eller för låg utspänning är statorn paj.
Fungerar nu allt detta trots allt får du koppla ur nödstoppar och fortsätta leta...
 

lynx440

Medlem
19 feb 2007
36
0
1
boden
Sv: Lynx Racing 440 -00 tändningskrångel

kolla så att inte tanken har frusit så var det på min när man kör in och ut den i garget mycket så bildas det konsendens i tanken
 

lynx440

Medlem
19 feb 2007
36
0
1
boden
Sv: Lynx Racing 440 -00 tändningskrångel

häll i 1 dl t-röd och låt den stå i 10 min
och sen prova och starta den. men om den startar så far inte och kör för t-röd blir oxå till vatten untan ta lös tanken och tömm den på allt.MVH LYNXAREN