Racing-440 ( 2000 ) Dör vid ett visst varvtal/hastighet... ?

J

JagLuktarGott

Var ute och körde ikväll, så skulle jag dra ur skotern på en raka så när jag kom upp i kanske 70-80 så började den sakta in eller slutade accelera så kraftigt att man nästan flög över styret. testade göra samma saker igen flera gånger, och det blev samma sak då, precis vid ett speciellt varvtal/hastighet.

Så tog jag ur stiften och kollade dom, dom var kanske lite torra på elektroden och sotiga upptill där dom sitter i tändhatten.. men jag tror inte problemet sitter där, så såg jag att alla kablar från lyset/mätarna hängde ner på tändhattarna när man stängde huven, så jag tejpade upp dom så dom höll sig borta, och så gjorde jag ren stiften rent rutin mässigt bara, sen så när jag skulle testa en sista sorglig gång innan jag ställde in den så funkade den?

sen tyckte jag att jag såg att det gnistrade till inne runt sekundären och lät lite konstigt ett tag innan den började krångla, så saktade jag in och tänkte kolla men då slutade det helt plötsligt sen märkte jag inget mer.. sen kollade jag noggrant genom hela variator sidan och allt däromkring, och såg inget konstigt alls, bara att det var lite repor runt hela ytterkanten på sekundären, men dom såg gammla ut? kan det vara nått med det?

eller kan det ha varit nått mer kablarna? eller var det bara slump att den började gå normalt igen?

:confused::confused::confused::confused:
 
J

JagLuktarGott

snälla det är fan 100st som har läst tråden, är det ingen som har någon minsta lilla idé !?
 

ski-dooer

Välkänd medlem
21 nov 2006
212
0
16
jämtland
Ingen sladd som hängt ner å skavt i sekundären då? jag fick tvärstopp me yamahan en gång då hade en mindre kabelhärva dragits in i bromsskivan:rolleyes:
 
J

JagLuktarGott

Hittat felet nu, plockade bort variatorerna.. och det visade sig att sekundären var TVÄR SLUT, skulle kosta flera tusen att laga ;( så nu håller jag på letar en sekundär med krysskil, hör gärna av er om ni har nått som kan hjälpa mej.

Nån som vet någon bra sida där man kan köpa variatorer och tillbehör tex?

SNÄLLA hjälp, behöver en fungerande sekundär innan v9 :/