Racing 440 ( 1996 ) Erfarenheter ?

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
:) Hej

Jag köpte en Lynx Racing 440 , 1996 ( Rotax 454 ) sent i våras å har inte kunnat testa den så bra....

Finns det någon här som har erfarenhet av en sådan skoter ?
Håller den bra vad ska man tänka på osv osv. ?

// ipsel
 
Senast redigerad av en moderator:

nil$on

Medlem
10 jan 2006
40
0
1
ö-vik
jag vet att det här är en gammal tråd men jag skriver i den här då det redan finns en.. jag funderar på att köpa en lynx racing 454 -96 och vill gärna veta mer om den! hur är fjädringen? (det sitter öhlinare på den) hur är motorn? går den bra? stabil osv?? har hört att chassiet har lätt för att spricka mellan variatorerna, stämmer det?

ja skriv allt ni vet om dom! :)
 

ipsel

Välkänd medlem
12 nov 2005
416
0
16
malmberget
jag vet att det här är en gammal tråd men jag skriver i den här då det redan finns en.. jag funderar på att köpa en lynx racing 454 -96 och vill gärna veta mer om den! hur är fjädringen? (det sitter öhlinare på den) hur är motorn? går den bra? stabil osv?? har hört att chassiet har lätt för att spricka mellan variatorerna, stämmer det?

ja skriv allt ni vet om dom! :)
var jag som startade tråden för ett tag sedan då jag inte hade köpt min ..

fjädringen kanske du får fylla på gas i .. behövde de i mina boggiedämpare nu funkar dem prima, fram också för den delen. de är en otroligt kul skoter och inte så värst tung. motorn är rapp som attans själv så har man tillslaget på 6000 rpm så den bara river iväg. kompen är prima har kört 100 mil på dem sedan så har förra ägarn troligtvis kört ett ex antal mil på dem, har bättre komp än en polares summit 550 rev -06 som då hade gått ca 70 mil. chassiet är hur fint som helst. studsar upp och ned med hejj vilt och denna gamla lynx verkar aldrig ge sig. dock så är boggien tyvärr en svaghet har spruckit i örat vart fästet till främre boggie dämparn sitter . men tog och satte dit plåt på ömse sidor och nu funkar de prima
 

nil$on

Medlem
10 jan 2006
40
0
1
ö-vik
låter ju kanon! =) jag har nyss fått hem min och håller på att renovera för fullt! det är bytt boggie på min till en lynx racing 98-99 med wp dämpare.
 

Pou

Medlem
14 nov 2006
14
0
1
Finland
nil$on:

vilken väg sitter dina WP dämppare i boogin? är styvhetsgängorna uppåt elr neråt?
(glömde kolla när ja skickade iväg mina dämppare på renovering förra veckan..knappast är det nån stor skilnad men endå..)