Racesoppa

mora

Välkänd medlem
5 jun 2009
266
1
16
Vassjön
Nu köpte jag 50L Aspen r (racing).
Jag vet att Aspen sålde Aspen r+ för nåt år sen.
Var tog 103 oktanen vägen.
Säljer VP bara fat eller går det att köpa mindre kollin?
 
Reactions: Swapped

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
ska du tävla är ju 102oct de som är tillåtet och de är de ju i aspen-r.
Jag åker själv på de och tycker de funkar klockrent.
Vet inte riktigt va du betalar per liter men de ligger väll mellan 32-34kr litern beroende på inköpsställe
 
E

eMe181

Jadu, vettefan men...

Jag å en polare var å ''lånade'' lite jet-plans bränsle. Å tamefan vad den börja gå moppen. Så, försök få tag i jet bränsle
 
E

eMe181

Tror de var 110oktan elr nå sånt :p

Den gick bra som fan med det bränsle gjorde säkert 20-30 KM/H fortare, dock vart den aldrig sig lik som den var före vi testade..
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Inte jätte insatt, men att få tag på flygbränsle (än mindre jetbränsle) är inte "bara".

De litrarna som finns skall ju bokföras värre än skatten.
 

Hurricane

Välkänd medlem
11 nov 2011
700
0
16
Västernorrland
ska du tävla är ju 102oct de som är tillåtet och de är de ju i aspen-r.
Jag åker själv på de och tycker de funkar klockrent.
Vet inte riktigt va du betalar per liter men de ligger väll mellan 32-34kr litern beroende på inköpsställe
Vet inte vad du tävlar innom för gren och det var mig du frågade ang pris ? ..

Men är det cross/backe/enduro ni kör i så tycker jag att Sunoco FR borde vara bra , har mer syre än Aspen oxå 3,7% , det ligger på 102 Okt / 90 oktan Motor , säljs i Handeln = tillgängligt för ALLA , tror det går att köpa i 20 L , och i större fat, så det är väll lika godkänt som Aspen .
 

Lukas

Välkänd medlem
21 feb 2010
454
0
16
Boden
Ett företag som har ett flygkapell en bit utanför stan hade massa stål dunkar typ :p Tog en sån tror det var 10/20L... Så tror inte att de är så noga, eller så hade vi bara tur :D
Hur gammal är du egentligen? Verkar ju som att det är viktigt för dig att berätta att du har snott någonting.

Hoppas ärligt att den som blev av med soppan läser det du skrev

Edit: Ursäktar mig för OT men blir bara så less.
 
Last edited:

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Ja visst, det stog en farmartank med "flygbränsle" en bit utanför det lokala samhället som alla stadsborna med tummen mitt i näven snodde och tankade sina mopeder med när jag va 15 å. Å fyfan vad dom gick..... DÅLIGT! Det va flygfotogen i den där tanken till nån utrunkad gammal helikopter som dom kollade skog/elledningar med. Men stadsborna fattade inget dom å tyckte mopederna gick svingött med den skiten i tanke. Det jag vill komma till är att Du eMe181verkar i det här fallet vara just "stadsbo"

Ursäkta OT men blir så jävla less på alla moppegrevar.
 

repeter

Välkänd medlem
4 okt 2005
1.272
0
16
Borlänge
Flygbränsle d,v,s fotogen sålde dom ut när dom lade ner en flygplats. Det dög att ha i fotogen kaminerna om man inte hade dom inomhus. Jaja halva byn köpte fotogenfacklor med bränsle för flera år dygnet runt
 

mora

Välkänd medlem
5 jun 2009
266
1
16
Vassjön
ska du tävla är ju 102oct de som är tillåtet och de är de ju i aspen-r.
Jag åker själv på de och tycker de funkar klockrent.
Vet inte riktigt va du betalar per liter men de ligger väll mellan 32-34kr litern beroende på inköpsställe[/QUOT
29kr litern får du betala hos de flesta återförsäljarna som säljer "motorsågsbränsle"(Aspen)


Många troll i tråden.
Vad säger Torco, exporterar dom?
Mitt bästa tips fick jag ifrån Joakim Ljungren Endurokungen.

Han sa att det enda som gäller är ELF:s soppa.
65 kr/l.
Nej tack tyckte jag.