R32 Magnum "Ryssmattan"

K

kenth

minns att testpiloten tyckte att det förekom vibrationer då inte mattan hade 100% passform eller nåt. Och att gummiblandningen var kladdig.

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
36
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
minns att testpiloten tyckte att det förekom vibrationer då inte mattan hade 100% passform eller nåt. Och att gummiblandningen var kladdig.
Det påpekade testpiloten och det blev åtgärdat om jag inte minns fel. Jag tror att det står om mattan i nummer 3 år 2008. Men den verkar inte funka som digitaltidning. Jag PMade någon och frågade i vilken det stog om mattan i men jag har tagit bort meddelandet. :frusty:

Kommer det en R38 och R44 så hoppas jag att Snowmobile testkör dom också. :)

r8n

Aktiv medlem
16 jan 2009
56
0
1
Sundsvall
Ingen som provat än?

Det lutar åt köp för min del... Men det skulle vara bra att få lite referenser först. Det skiler ju en hel del i pris jfm en 44:a.

Hur som helst så måste den vara grymt mycket bättre än 23:an som sitter på nu.

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Nån som hört något mer om denna? Väntar på att den skall komma i 38 alt 44 för att proppa på den på renegaden.

Kläppenrider

Välkänd medlem
24 jun 2012
190
0
6
Var ett tag sen man hörde något om dessa mattor. Blev det någon försäljning överhuvudtaget?
Skulle också vilja veta... :(
Det sista jag läste handlade om presstop.
Undra om de verkligen kommer tillbaka eller så var det helt enkelt för bra för att vara sant...

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Så här står det på Glansgårdens hemsida.

PRESSTOPP - PRESSTOPP - PRESSTOPP
Glansgårdens Bil & Motor AB kommer tyvärr inte att kunna leverera så många av de fantastiska R32 Magnum mattorna och det kommer heller inga nyheter till i år på grund av en total ombyggnad av fabriken i Ryssland. Fabriken utökar så det kommer under vintern byggas en helt ny mattfabrik, vi har två Tyska maskinföretag inkopplade så det byggs just nu helt digitala maskiner för att tillverka våra mattor. Vi tar med detta ett steg tillbaka men till nästa säsong tar vi tre steg framåt istället och kommer att kunna leverera supermattor från världens modernaste mattfabrik.
Vi säljer ut de mattor vi har kvar så det är "först till kvarn" som gäller för under säsongen går det alltså inte för oss att komplettera.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.291
1.114
113
Stora Blåsjön
Vore ju grymt om det även kom någon vettig lössnömatta till rätt peng som kan konkurrera med Camoplast, känns som dom har lite monopol på den fronten just nu.

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Jag lyfter denna tråden lite. Är det någon som testat dessa mattor nu? Priset är ju helt klart tilltalande jämfört med camoplast, men hur är hållbarheten och snöegenskaperna?