R-Evo som skjuter eld..... ?

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
jadu... det är normalt på SDI modeller.... dock bör du nog lämna den till en märkeshandlare för en omprogrammering så att du får programvaran som sitter i -06 modeller. Det finns en del skillnader där... kan ej svara på om eldsflammorna försvinner vid en omprogrammering dock...
 

messia

Välkänd medlem
14 dec 2004
146
0
6
umeå
man tycker ju att dom borde bjuda på en sådan.. för det är väl nått lite galet med -05ornas inställning elr?
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
R-evo racing skrev:
Vad kan en sådan omprogramering kosta?
Kostnad...det var en bra fråga... jag har inte en aning faktiskt.... Är alla servicebulletiner utförda på din maskin? Om inte... lämna in den för att få dom gjorda så brukar dom inkludera uppdateringen av mappningen.
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
messia skrev:
man tycker ju att dom borde bjuda på en sådan.. för det är väl nått lite galet med -05ornas inställning elr?
Det är inget fel i inställningen, dom funkar alldeles utmärkt. Anledningen till uppdateringen är att dom finjusterat en del saker, inget annat, och som jag sa tidigare så är det inte säkert att eldkvastarna försvinner heller bara för att det uppdateras.
Jag skulle kunna räkna upp massvis av motorer med insprutning som skjuter eldkvastar genom avgassystemet då det beror på en särskilld anledning som du säkert är fullt medveten om, om du kan insprutning så vet du direkt orsaken.
 

R-evo racing

Välkänd medlem
23 nov 2005
154
1
6
42
Björna
lovislovis.spaces.live.com
Jag fick höra va en att databoxen ställer om sig efter ett visst antal mil, ställer om tändning och bränsle, för dom skall tydligen vara inställda på "inkörning".

Någon som vet något om detta och när ställer den isåfall om sig?
 

Plush

Välkänd medlem
29 nov 2004
196
0
6
hmmm... det finns en "inkörningsperiod" programmerad men... det enda den gör är att backa tändningen lite. Den ger inte mer bränsle eller så.

Tiden den är igång är Ca 8 timmar (som motorn har vart igång) innan den "ställer om sig" till det normala läget.