Rösta på hetaste räjser klassikern...

steffemelloydn1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
69
0
0
Piteå Sverige
Ingen Yamaha???

Har inte Yamaha kvalat in i gruppen? Kommer i och för sig inte på någon riktig racerklassiker själv men...
.___
/ __\
\__ \
/___/teffeMeLloydn
 

Ski_doo

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Ume
RE: Ingen Yamaha???

Tjena, nä ja kom tyvär inte heller på någon de kanske skulle vara srx 440 meen ja tyckte inte den passade in riktigt !?
Men är det någon som kommer på någon "Yjamma" som ska me äre ju bara å skriva de här.
 

Simon2

Semi PRO sledder
1 jan 2000
28
0
0
RE: Ingen Yamaha???

Vad är det här för klassiker? Det är ju "nya maskiner hela högen, riktiga klassiker är nånting i stil med ovan nämda srx, Ski-doo 9700 och indy T-XL, de här andra får nog vänta ett tag till.
Förresten borde inte v-max4:an platsa, det är ju mycket motor i allafall.
Hare bra/ Simon
 

torbjorn

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.526
9
38
Sundsvall
RE: Ingen Yamaha???

En Wildcat '92, t ex, är ju en rätt modern och gångbar maskin fortfarande, den har minst 10 år kvar till klassikerstatus!

Om man ska se ut någon klassiker ska man göra det bland 20-25 år gamla maskiner :)
 

Kissen

Välkänd medlem
1 jan 2000
210
0
16
Luleå Sverige
RE: Ingen Yamaha???

Man röstar på Wildcaten om man röstar efter den bästa skotern. Sen kan det ju som sagt diskuteras om någon av skotrarna är några riktiga klassikers
 

Leif

Välkänd medlem
1 jan 2000
142
0
6
RE: Ingen Yamaha???

Ingen YAMAHA??????????????????
Klassiker.
SSR 643 stora RACER och isracing. Kan någon skoter tagit fler medaljer ???

GPX 338 stora standard. Inte så många medaljer. Men en härlig maskin att se och höra i Långlopps spåren.

STX 340 lilla standard Mycket många medaljer i SM Cross, långlopp.

GP 292 ungdomsklassen Hur många medaljer som helst.

Det kallar jag klassiker.
En V-Max 540 -82 den kan bli det men än så liknar inte den som står på min gård och skräpar, en klassiker.
 

2stroke

Välkänd medlem
31 dec 1999
4.445
2
38
Norrbotten
www.lynxtalk.se
Blad fjädrar RULES !!

Grymma RÄJSAR maskiner....

* Ski-Doo "RV" modellerna ( ca 75 - 79 )
* SkiDoo Blizzard 9500/9700 ( 80 - 84 )
* Yamaha SRX ( ca 77 - 81 )

"Blizzard" modellerna är för övrigt en av de absolut snyggaste skotrar som gjorts i fråga om design !!
....Tycker lilla jag !


 

LarsaP

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Ånge Sverige
Hemska minnen !!!

Jag kan inte låta bli att tänka på brorsans skoter som inköptes -82 om jag inte har helt fel..

Kawasaki Invader 340 låg, bred och 60Hk, gick som ett skott tyckte man då.. ( jag var 11 år och tyckte den var snabbast i världen) :)

Sedan fanns ju 440 varianten på nånstans runt 70Hk och för att inte tala om Interceptor 550 som var rätt "värst" av dom i alla fall..

Tack å lov får man väl säga att Kawasaki slutatde med skotrar .. fast å andra sidan.. undrar hur dom skulle bygga en modern maskin.

Mvh // Larsa
 

Crille_87

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Arjeplog Sverige
RE: Blad fjädrar RULES !!

nee.. de ska va Kawasaki Invader SS440 -80 ;-) har en sådan själv, den går som tusan å lite till!!! och nu när ja har trim förg. mikuni 40mm å dubbla pipor e den som ett monster!!! ;-) hängde av en Yamaha SXR 600 -01 för ett par dagar sedan :) de e va ja kallar en grym RÄJSER maskin!!!!
 

Crille_87

Medlem
1 jan 2000
12
0
1
Arjeplog Sverige
RE: Blad fjädrar RULES !!

nee... de e inget varvnyp på den inte... de har tomgång på 3500rpm och varv stopp på 11000rpm!!! men den håller ;-) Har dubbel pipor på den nu, går inte sitta på skotern om man inte har öronproppar, mössa och hjälm!!!
 

_nu_jävlar

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
RE: Blad fjädrar RULES !!

finns det någon fulare skoter.. det enda som man skulle kunna tänka sig att ha är lyktan!
 

Volvolarsa

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.546
1
16
Arvidsjaur Sverige
RE: Hemska minnen !!!

Det där är väl inte klassiker ?... ta typ srx 440 eller 3300, 3500... det är klassiker 3-5:an är då den modell som vunnit mest samanlagt...
 

Skotran

Välkänd medlem
1 jan 2000
671
0
16
Bjurholm
RE: Hemska minnen !!!

Klassiker är väll everest, elan kort med 19 hk och ski-doo tnt


..............................
Kör hårt, livet är kort.
 

t_bird90

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
luleå sverige
RE: Hemska minnen !!!

blizzard 9500 plus är väl den ultimata klassikern jag har en sån perfekt kulträser är lätt går bra så länge det inte är mycke djupsnö
 

EroC

Aktiv medlem
1 jan 2000
82
0
6
RE: Hemska minnen !!!

En kulträcer är ju gamla kawasaki.. de var väldigt moderna när de kom med vattenkylning(1980) och extremt hög effekt i sina motorer. De hade redan då en boggi med liggande dämpare som yamaha hade på sin racingboggi för nått år sedan och deras chassi "liknar" dagens chassin litegrann. TEx deras 340 hade hela 60 hk och 440:in ska ha ca 70 hk. Det var riktigt mycket i början av 80 talet.