råd om temporär rep av Insugningsgummi

Zvenne

Medlem
24 jun 2013
44
0
6
Norrtälje
Hej, jag behöver lite snabba råd.

Tjejen har en IQ600 Shift (Libertry 600 förgasare)som tomgången gått upp och ner på och jag kollade upp den idag och fann att det ena insugsgummit släppt från plattan så det suger lite luft, i övrigt är det helt.
Vi ska åka upp till Jämtland imorgon och åka 2 dagar, det blir lugn körning på led ca 10 -15 mil max.

Frågan är om jag kan limma gummit på plattan och köra 2 dagar?
Jag kommer inte hinna få hem ett nytt då vi ska åka på fredag

Eller kan ni tipsa om var man köpa gummin över disk i någon butik i Stockholm eller Uppsala

Är det riskabelt att resonera så?
Annars behöver jag ställa in resan vilket jag inte vill då vi har planerat det

Tacksam för synpunkter
 

chevelle66

Välkänd medlem
10 feb 2010
327
11
18
Rävvåla
Jag tror att boost nämnde det i någon tråd att han visste ett kanon lim som man kan lägga på runt! Ifrån Mekonomen har jag för mig! Jag vill även veta om han svarar vad chassi limmet han nämnde hette ett liknande som dom använder på flygplan, är sånt dom limmar med från fabrik och verkstäder på skotrar
 
Reactions: Zvenne

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.637
799
113
Kramfors
Lustigt jag lagade just ett insug från en 600 switchback där gummit släppt från plattan. Jag rev lös hela gummit från plattan och slipade både plattan och gummit med grovt sandpapper och limmade fast det igen med JB weld. Nya gick på 850kr styck + frakt och de fanns ite på någ skrot jag hittade ivf. Piratinsug är för dåliga så limma är bättre. Slipart man bara noga och limmar med JB weld 24 min ver så håller de bättre än original.

Här finns det och Mekonomen ska ha det
 
Reactions: Zvenne