råd om polaris edge x 600

brothers

Medlem
13 apr 2008
42
0
1
Hej

Nu är de så att det är dags för skoterköp när somhelst och min prisklass ligger mellan 20 - 28k.. har funderat mycket på polaris edge x 600 -01 eller -02, har hört att de ska vara bra skotrar. Har inte varit så förtjust i polaris under mitt liv men den där modellen verkar vara bra.. :)
Vill ha en skoter som är snygg, går hårt och inte har en stenåldersboggie.... ni fattar vad jag menar tror jag...

Är det någon som har en sådan skoter som kan berätta om den, är den bra osv.??
vill ha många åsikter!! :D

p.s. hur många kusar är de i en sån polaris edge x 600 -01? :)

Mvh! :D
 

Översnö

Banned
18 sept 2010
152
0
6
Östersund
Fin skoter med riktigt rapp motor! 120hk brukar de ligga på. -01an hade problem med en svag framvagn och boggiedämpare som inte fungerade vid hård körning. -02an är samma skoter fast med fixad framvagn, andra dämpare och lite mer förstärkt chassie.

Du har inte kollat på Lynx Enduro? Bra fjädring och riktigt härligt chassie.
 

brothers

Medlem
13 apr 2008
42
0
1
Fin skoter med riktigt rapp motor! 120hk brukar de ligga på. -01an hade problem med en svag framvagn och boggiedämpare som inte fungerade vid hård körning. -02an är samma skoter fast med fixad framvagn, andra dämpare och lite mer förstärkt chassie.

Du har inte kollat på Lynx Enduro? Bra fjädring och riktigt härligt chassie.
okej, mer svar :)

har funderat på enduro också. men alla säger att dom är likvärdiga, och de finns knappt nå fräsha enduros uppe i norrbotten på blocket har jag sett....
men kommer en -01as edge hålla för mig?? för jag är ingen som är och hoppar med skotern :)

mvh :D
 

Marcs

Välkänd medlem
23 dec 2006
1.344
0
36
33
Jag skulle satsat på en Enduro istället!

Lynxen har enormt mycket bättre framvagn och boggie.
Motorerna är väl ungefär likvärdiga.
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
ja men lynxen har nog hyffsat bättre boggie, dom går så jävla skönt efter knöliga leder. men nu kan jag ju inte uttala mig om edgen för har alldrig provat någon
 

brothers

Medlem
13 apr 2008
42
0
1
ja men lynxen har nog hyffsat bättre boggie, dom går så jävla skönt efter knöliga leder. men nu kan jag ju inte uttala mig om edgen för har alldrig provat någon
okej, är de ingen som har haft en edge 600 -01 som kan berätta om den??
är extremt sugen på en, finns många fräsha på blocket, mer än vad de finns av enduros :) Är en kille som inte är och hoppar med skotern och riktigt spöar boogie och framvagn så de borde väl duga åt mig? eller? :)

mvh :)
 

Översnö

Banned
18 sept 2010
152
0
6
Östersund
Jag har haft en Edge 600 -01a. Nu har jag en Enduro och den har skönare chassie och dämpare. Du kan köra hur fort du vill på den gropigaste leden. Edgen var inte alls lika rolig efter led.
Enduron har även en lekvänligare boggie, Edgens ville hålla skidorna nere i backen hela tiden men med Enduron kan man åka res och jag tycker även att den går bättre i lössnö.
 

Översnö

Banned
18 sept 2010
152
0
6
Östersund
Det är en rolig skoter och motorn är riktigt vass men Enduron är ändå snäppet bättre på det mesta.
Min framvagn vek sig på Edgen så huven passade inte riktigt, fick nita om framvagnen och förstärka.
Enduron är väldigt mycket mer robust förutom fotstegen, de måste förstärkas.
 

brothers

Medlem
13 apr 2008
42
0
1
Det är en rolig skoter och motorn är riktigt vass men Enduron är ändå snäppet bättre på det mesta.
Min framvagn vek sig på Edgen så huven passade inte riktigt, fick nita om framvagnen och förstärka.
Enduron är väldigt mycket mer robust förutom fotstegen, de måste förstärkas.
okej, hoppade du med edgen? :) hur vek sig framvagnen?

mvh :)
 

Dabiff

Medlem
18 nov 2010
28
0
1
Piteå
Lite sen kommentar kanske men, en Polaris Edge 600 dom är rikigt fina, rapp, lättstartade drar lite sås Och det fungerar hur bra som helst för en som inte leker så mycket med skotern;) jag kör själv med en Edge 800 och den drar mindre sås än polarens 670
 

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Mer eller mindre alla Polaris med edgechassit sätter sig i fronten så att huven inte har perfekt passform. Dock inget farligt, den sätter sig lite å sen rör den sig inte nå mer.