RÅD!! Vilken skoter ska jag köpa?

walllee

Medlem
21 okt 2011
18
0
1
Hörnefors
Hej jag har kollat runt lite på blocket o min budget ligger runt 25tusen.o under
jag vill ha en Lekmaskin som både tar sig bra fram i lössnö och klättrar bra :D o ska inte vara en betong klump o burka runt men jag ha kikat lite på blocket och har hittat en mxz 700 årsmodd 00.Jag hundrar hur många hästar ligger mxzan? på? och en lynx rave 800 03.Hur många hästar ligger raven på?. och en artic cat f5 firecat hur många hästar ligger den på? då e frågan mxz:an skriv fördelar med den och saker man ska tänka på vid köp. (har inte provat den) och lynx rave 800-03 skriv ochså fördelar :) och samma sak med artic caten f5 MVH:Jesper
 

walllee

Medlem
21 okt 2011
18
0
1
Hörnefors
okej tack :) är det nåt att åka på rullen med om det sitter en Speedtech slutburk.
och en 32 matta? :) är mxz:an 700 ganska rapp? :) jag tänker i så fall köpa en sån eller rekomenderar du en Lynx rave speciel 800 årsmodell 2003? hur många hästkrafter ligger den på? är den skotern bra? :)
 

BrpLynx

Välkänd medlem
16 dec 2009
196
0
16
Ånge
slutburken ger ju ingenting snarare att man tappar och 32 matta är inte mkt att åka rullen med.
skulle nog tagit rave 800 då de är ett stadigare chassie med bättre fjädring o mr pulver under huven skadar ju inte:) är ca 139 i rave:n:)
 

BrpLynx

Välkänd medlem
16 dec 2009
196
0
16
Ånge
jo man kan inte säga så mkt förs man varit på plats o tittat på den ser ju ut att vara i princip orginal utförande och de där är en -01 inte -o3:)
 

LynxtuktarN

Välkänd medlem
11 jan 2011
1.124
4
16
Obbola
okej:p men mina klasskamrater har haft problem med variatorn stämmer de att lynx haft sånna problem?
Beror på vad du menar med problem? problem från fabrik eller bara bristande service? Problem från fabrik tror jag inte 01,02,03orna har när det gäller variatorerna, Såvitt jag vet så har lynx inte nå större remproblem över lag för den delen heller., variatorerna kräver en viss service då och då, och kan börja växla ojämnt osv om ingen service görs då det behövs! =)

Så det kan ju vara att dina kompisar bara är dåliga på att sköta om grejjerna! :heh: