Quatrocopter?

SkoterKarlsson

Aktiv medlem
13 feb 2013
92
0
6
Mora
Tjena!

Håller på att kolla efter en quatrocopter (Rc ''helikopter'') att filma med utomhus, någon som har en som de kan rekommendera? :) Den ska alltså ha plats för att bära en Gopro Hero kamera eller innehålla en HD 720-1080p kamera.
Priset på den får inte vara allt för högt, finns ju quatrocoptrar för 70-80 tusen :blink1:
men en prislapp inom 0-5 tusen i alla fall

Tänkte försöka göra en riktig skoterfilm med polarna men kör bara med hjälmkamera just nu..
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Last edited:

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Ska väl även tilläggas att det inte är (bara) att flyga quadrocopter. X antal övningsområde i simulator av nåt slag och praktiskt innan man ens tar med sig den på skotertur är nog att rekommendera för att det inte skall bli elekotronikhög av allt.
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Kolla rcflyg.se där finns mycket att läsa, även bra hjälp. Skulle rekommendera att du byggde en egen "most bang for the bucks" finns ävwn lämplig recept på rcflyg.se forum.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk
 

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Det finns quadracoptar som kan låsa på ett objet ex en skoter och sen följa efter den och filma!
Går att få dessa att följa skoterleder allt googelmaps .med direkt länk till en pc . Det finns gyro styrda kamera ställningar som ger skakfri bild osv
 

KalleT

Välkänd medlem
8 nov 2008
2.350
3
38
Frösön/Rönnöfors/Offerdal
Här hittar du det du söker:

http://www.dji.com/product/phantom/

Finns på komplett för 4200:-

Världens bästa grej om det inte vore för följande scenario...

Ni är i fjällen, det är soligt, det är mycket puder, ni har full tank i skotrarna, ni har hittat en orörd fjällsluttning... Vem ska filma?????

Lös det och köp!
kärringens morbror har en liknande,den kan navigera efter GPS,flyger bara ca 14 min på ett batteri men går att bygga ut med 4 extra,kan även programmeras efter kartan så den kan flyga en bit,stanna,flyga till nästa ställe,stanna osv,vet ej vad den kostar men den kan vara dyrare än 4200kr :) tappar den kontakten med sändaren om du flyger för långt bort med den så är den programmerad till att vända själv
 

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Extra batterier brukar man ha med sig, man vill ha så lite extra vikt på maskinen som möjligt. Flygtid på 14min är inte så dåligt beroende på utrustning/vikt. Tror "fly home" funktioner och allmänt gps kan vara lite överkurs att börja med. Man brukar i regel krascha endel i början. Samma med tex med kameran så man inte hänger på sin ny inköpa systemetkamera a`15k . Börja enkelt och prova på så är det bara uppgradera senare.
Delar kan du köpa från
Hobbyking.com
Rctimer.com
Banggood.com
Om du nu inte föredrar att handla inom eu/Sverige.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk