Pulverlackning

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tjena,

Sitter här o har kommit fram till att det är nog värt o sattsa på pulverlackning. Då enligt min uppfattning ska det vara ganska billigt.

Saker som tänkt skicka in på lackning är boggie detaljer, skenor samt A-armarna!
Någon som vet av någon bra firma samt vet priser? Inte mkt mer än 1000kr lär det där gå på om jag fattat de rätt?

(ska vara typ "vanliga" kulörer svart, vit, lr liknande inge special)

Mvh

Jääänz

Välkänd medlem
31 aug 2006
246
0
16
skellefte
i stan kostar 4 fälgar 100kr? då är det dom färger som dom håller på med, annars är det bara att vänta tills en bra färg dyker upp...

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
i stan kostar 4 fälgar 100kr? då är det dom färger som dom håller på med, annars är det bara att vänta tills en bra färg dyker upp...

och det var din kompis,brors, flickväns pappa som var lackerare eller?
och färgen hadde han tillöverst?

då tror jag dig.

men att vem som hellst kan förvänta sig att få 4 fälgar lackade för 100kronor är något du drömt om

jocke_91

Välkänd medlem
12 feb 2008
499
0
16
Nyland
skickade in min cross ram på lackning, och de gick på ca 1000kr, fast de va någon spec klarlack på den som var mkt starkare som tålde stenskott osv.

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
44
Kiruna

då tror jag dig.

men att vem som hellst kan förvänta sig att få 4 fälgar lackade för 100kronor är något du drömt om
Brors pappa?;)

Men pulverlackering är billigt och håller bra. Finns dock inte jätte många färger att välja bland. Pulverlackade endel prylar på min fd. SnoPro

R

Robin

Om jag är så fräck av mig som jag är så lånar jag tråden lite snabbt och frågar, var i norrbotten jag kan få ett sett fälgar pulverlackade, så nära Kiruna som möjligt?

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16

då tror jag dig.

Behövs inte :p men så länge man känner nån som håller på :p ska man lämna in till en firma som gör detta "ärligt" så minst 1000lappen

Fick min skoterkälke blästrad å lackad för en 3hunka :p

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Behövs inte :p men så länge man känner nån som håller på :p ska man lämna in till en firma som gör detta "ärligt" så minst 1000lappen

Fick min skoterkälke blästrad å lackad för en 3hunka :p
jo det är ju det jag menar.
någon kan ju ha tur att komma precis rätt tillfälle....
men man kan inte räkna med att ALLA ska få kompispriser

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
i Östersund tror ja dom tar ca 1500 bara för blästring, sen får du räkna med samma summa för lacken, Så de gäller å hitta nån som du känner eller kompis kompis kompis eller nån som svartar. Inget fordonsprogram som har bläster i närheten?

Rotaxx

Välkänd medlem
2 apr 2008
466
2
18
Tar upp tråden lite igen, ni som pulverlackar vet att dom skickar in delarna som ska lackas i en ugn..hur går det då med plastbussningarna på a-armarna?? Är de bara riva ut o sätta nya? eller hur varmt blir de..

lille man

Välkänd medlem
1 jan 2000
605
4
18
LULEÅ
www.lacken.se
Värmen baror mycket på vad det är för färger man använder men rent generellt runt 180 grader.
Hur länge det skall vara i ugnen är beroende på gods tjocklek men ca 15-18minuter.
All plast bör alltså demonteras.

Knacket

Välkänd medlem
22 jul 2012
744
0
16
Skellefteå
Alla bussningar runt A-armarna måste bort, har en bekant som lackat mina grejjer och han bad mig ta bort alla plastdetaljer!