Publikfiaskot i Boden?

lofdahl

Välkänd medlem
31 dec 1999
242
0
16
49
LULEÅ SWEDEN
www.mtnprod.se
Var på tävlingen i Boden i går (lördag 15/2) och måste få säga att det var ett totalt publikfiasko!
Vart fanns den publik som skulle komma???
Vart fanns platsen för publiken att stå?
Jo, på själva travbanan, ca 30 m från själva banan! Och på ena långsidan fick man inte ens stå på travbanan utan var tvungen att stå på travpublikplats. Fast på andra gick det faktiskt att stå bra, dock rymdes inte speciellt mycket folk på den platsen.
Visst kostar det pengar att sätta upp mobila läktare, men SNÖ finns det gott om och det borde inte vara något större problem att åtminstone skotta upp högar 10m från bankanten så att man åtminstone kan se skotrarna i banan.
Nu stod vi på en upplogad del av banan där man kunde se en del av hoppen, ända till man kom på att -OJ, så där får man inte stå... och då hade vi stått där i 2 timmar.
INGA avspärrningsband fanns uppsatta för att förhindra publiken att stå på otillåtna platser heller.
Visst är det bra att det arrangeras tävlingar så här i Boden men man kan inte bara tänka på att det ska bli en bra bana!
Det är trots allt publiken som ska betala för en del av kalaset!
Att man fick en start lista var ju bra, men den kunde iallafall innehållit ett stycke med några hålltider så man har en aning om vad som komma skall!
Jag vet att detta med publikplatser var på tapeten redan efter förra tävlingen, men det gjordes inget åt det!

Nog med galla!
Det var i det stora hela en bra tävling, med en plats som har STOR potential att kunna bli en superbra plats för fler tävlingar, och varför inte t.o.m SM finalen!
Helt perfekt med depån i travspåret så att man enkelt kan gå omkring och se på alla tävlingsekipage.
 
S

Seppo Hikipää

Håller med superbana och bra tävling men man såg inte alls bra.Måste man starta så sent att tävlingen drar ut till efter 19.00?????

Morgonpigg..
 

Ove

Medlem
1 jan 2000
26
0
1
Håller fullständigt med dessutom upplevde vi det som ganska dyrt för att se en pistmaskin åka runt i en timmes tid.
 

Forumchefen

Välkänd medlem
31 dec 1999
130
0
6
43x Cyberworld
www.snowmobile.se
[Uppdaterat: Senast editerat den 16-Feb-03 kl 01:19 PM (CET)]Seppo,

Vi har tagit bort ett av dina inlägg.

Vi tolerar inte personangrepp här!! Inte under några omständigheter.

Hoppas att du accepterar det. Åsikter är bra att ha, nyttigt att lufta etc, men att sparka på folk när man inte har alla fakta i hand ger inget.

Men, du är välkommen att skicka mail till oss (redax@skoterleden.net) med dina påståenden så ska vi låta motparten möta din påståenden.

 
S

Sävast SK

Vi tar åt oss av kritiken och ser till att förbättra nästkommande arrangemang ! Nästa år blir det en del förbättringar som förhoppningsvis är till glädje för publiken.
Det finns dock en del restriktioner när man är på en travbana som vi som arrangör måste följa för att vara på plats. Men vårt mål är och har varit att göra topparangemang för både, förare, publik, media och sponsorer.

I år fokuserade vi oss mest på förarna, det kan vi erkänna, men med deras respons så tror vi att vi har hittat en del av lösningen på en bra bana, några små ändringar kommer dock till nästa år. Men på publiksidan ska definivt förbättra oss.

Arrangören Sävast SK
 

lofdahl

Välkänd medlem
31 dec 1999
242
0
16
49
LULEÅ SWEDEN
www.mtnprod.se
Det låter ju bra att ni tar åt er av kritiken och vill göra det bättre för publiken till nästa gång. Det kommer att behövas. Folk kommer tyvärr att minnas...
-Sist det var tävling på travet i Boden såg man ju knappt skotrarna...
Men med lite PR om bättre förutsättningar till nästa gång kommer det att bli superfint!

Men att lägga upp snö 10m från bankanten skulle väl inte kunna vara något problem? Eller sätta upp mobila läktare?
Snö går ju att skotta bort och en mobil läktare går ju att montera ner!
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Jag tycker att det var mkt folk där!!
Mkt mer än jag förväntat mig iaf! Hela parkeringen var ju smock-full! Nåra hundra bilar där! Plus att det var 169 skotrar när jag gick förbi å räknade dom..;D
 

chrille

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
Håller fullständigt med, det var ett av de sämre skoterarrangemang. Hur mycket publik fanns kvar när finalerna kördes? Kanske 50 st. Varför starta så sent? Varför så många och långa pausar?
 

kalle

Välkänd medlem
1 jan 2000
398
0
16
Hmm... vet inte vad du har varit på för tävling..! Men den jag var och såg igår så var det väldigt mkt folk som såg finalerna! Det är ju bara det att det är ett så stort område! Så det känns kanske som att det är lite folk..
 

Lyn X

Medlem
1 jan 2000
22
0
1
Sm Kvalens klart dyraste Hamburgare
Synd när man måste både ha lunch och middag
Under en så lång dag
Annars en bra och rolig bana
 

DC Norr

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
Håller med om att det blev för sent, hade varit bättre om tävlingarna började 10.00!
Personligen hörde jag till en av dom som inte orkade vara kvar till finalerna.
Fan en lördag kväll har man ju annat för sig :)
Nä tidigare start nästa år + bättre platser åt publiken.