Provkörning 2009or

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Tycker bara dom ve4rkar seka ut mer å mer på wolverine?
Kommer det komma nåt vettigt?
Vart fasen får dom pengar från. Att driva projekt i 6 år kan ju knappast vara gratis.
Dom håller på med legotillverkning också.
 
R

rotax=)

Favoriter... ?! ;)

Har själv provkört A-C Crossfire 800, var riktigt nöjd.. Den gick som en dröm =) Dock så sköt snopro 600:an remmen före jag hann prova,, stor besvikelse =/
fan va synd att sno pro 600:an sköt remmen. den och x-trim 800 var då mina favoriter:aetsch:
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Ser ut som om de lagt ner lite jobb på finishen iallafall. Jävligt synd att den inte fanns att prova, men kan också förstå det litegrann :eek:

 

Turbomountain

Välkänd medlem
17 aug 2007
895
0
16
Jämtland
Kom på den här ideén om provkörning av alla märken i somras.
Sen dess har vi vart ett gäng som jobbat hårt med det här för att få det att funka.
På lördagen var vi 85 st som hjälpte till ideelt.

Vi är mycket glada över alla positiva reaktioner och det taggar oss för att genomföra det nästa år också. Tanken är att köra på samma linje som iår, alla märken samlade under en dag, möjlighet till att provköra, klämma å känna.
Kringarragemang för hela familjen så alla trivs och har kul.
Vi hade ju: Hundsläde, hästtaxi, hästridning, minifyrhjulingar, miniskotrar.
Polis och länstyrelsen var där, länsförsäkringar, sinisalo, tobe, flera bilmärken, släpvagnar mfl.
Pub på fredag och grövre fest på lördag, mat under hela helgen även frukost.
Vi ville få alla att trivas och ha kul och jag tror vi lyckades.
Men en sak som vi har tänkt ändra på till nästa år är vädret, det kan bara bli bättre.

Några kanske såg mig på lördagen, gled omkring men en vit powder.
Ser att mitt hus fastnat på en av korten, jag bor precis vid där yamahakörningen var.

Angående Wolverine så är jag absolut ingen talesman för dom men det var jag som fick hit dom och vi har snackat mycket.
Förhoppningen och målsättningen var att det skulle köras med skotern, kanske inte lika mycket som med de andra märkena, men skotern skulle startas upp och köras.
Nu hade dom vissa problem från deras underleverantörer, avgassytemet dom fick dagen innan var felgjort plus lite andra småsaker. Senare på kvällen när eventet var slut så körde dom skotern lite och den gick orent, inget för allmänheten att provköra.
Nästa år hoppas vi på andra bullar.
Och som jag förstår det så går dom köpa nu, en beställning bokades av en kund under dagen.

Ni som var i Storåbränna denna dag, skriv gärna vad ni tycker bör förbättras till nästa år.
Ta det här eller via PM.

Vi arrangörer tackar utställare och besökare för en trevlig helg och hoppas på återseende nästa år.
 

Engström

Välkänd medlem
10 sept 2007
1.634
2
16
Dvärsätt, Sweden
info om boende,gärna med länkar o priser. gångavstånd från puben?
gärna mer info om festen också. ev entre? öppettider?
närmaste bensin?
kanske en länk till den lokala skoterklubben?
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Hej idag var jag och provkörde lite Yamaha 09:eek:r

Nytro Rtx var en riktigt rolig leksak dock gick den inte så bra i den djupa snön som var här:) Fotstegen verkar vara bättre utformade så att inte så mkt snö blir kvar som på 08:eek:rna

Sen så tyckte venture lite´n lät lite för mkt för att vara en touringmaskin men det gick fint i pudret trots den relativt lilla motorn. Rutan skyddade väldigt bra mot vinden.

De större Venturerna gick fint på leden och även ute i snön men känns ändå lite tunga att leka med men är säkerligen riktigt fina touring maskiner. Även dessa hade väldigt bra vindskydd.

XTX:n var det en kund som hade så tyvärr fick man inte köra den, det är ju ändå den som är den mest intressanta som man ville provköra:(

här är lite bilder:










 

srx700h

Medlem
18 okt 2008
22
0
1
boliden
En RX-1/Apex(?) med Kompressor :D

Här är en bild på den :D
Är det någon som vet vem man ska prata med om kompressorns för- nackdelar. Skulle gärna vilja prata med ägaren till denna intressanta maskin. Tar tacksamt emot tips om hur jag kan maila med en kompressorkörare. /T